van co-ouderschap naar 1 weekend/2weken op verzoek van kind

sperwer

#16 , 08 mar 2006 11:25

ben blij dat het is opgelost. en zonder rechtbank.
wens je sterkt in het verder oplossen en spijtig genoeg worden kinderen wel gehoord op de rechtbank, maar hebben zij eigenlijk voor hun 18 niets te zeggen. wat niet betekend dat de rechters geen rekening houden met hen.
Maar ouders kunnen ook onderling overeenkomen om de regeling voor de kinderen te veranderen. daar is enkel begrip van de ouders voor nodig.
En kinderen passen zich makelijk aan klopt, maar iemand van 13 jaar is geen kind meer, maar een puber en die passen zich nu niet heel slecht aan.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
moemie

#17 , 27 mar 2006 12:43

[quote="Anonymous"]Ben serieus omder de indruk van de reactie van 'gescheiden vaders' ,ik begrijp dat je hier de klok maar van een kant hoort luiden en je daar voorzichtig moet mee zijn maar ik zie niet in welk voordeel ik er zou uit halen hier leugens te vertellen. Ik vroeg mij enkel af of onze zoon dat op zijn leeftijd kon beslissen, was niet van plan mijn ex voor de rechter te dagen of zo.
quote]

Beste ,

kan U hier helemaal in volgen. Dat sommigen (en elkeen is er een teveel!) " het belang van het kind " gebruiken om de ander een hak te zetten of om in eigen voordeel te gebruiken is een vaststaand feit. Ik veronderstel dat dit geen forum is voor kleine kinderen. Wanneer je dus een vraag stelt ivm kinderen ga er dan ook vanuit (beste reageerders) dat er ook nog VADERS & MOEDERS zijn die wel degelijk IN HET BELANG VAN HET KIND- HUN -kind vragen stellen zonder dat zij de bedoeling hebben hun ex partner een hak te zetten.

groeten

sperwer

#18 , 27 mar 2006 13:15

antwoord op de vraag HEEFT EEN MINDERJARIGE INSPRAAK OVER ZIJN VERBLIJFPLAATS is wettelijk NEE maar de rechters houden wel rekening met hun mening. en ouders kunnen zelf ook naar hun kinderen luisteren en rekening houden met hun mening.

Reclame

gescheiden vaders
Topic Starter

#19 , 28 mar 2006 21:30

Ik heb net met hetzelfde probleem geworsteld.
Ik heb aan de rechter voorgesteld om thuis langs te komen om zelf met mijn zoon te praten. Zo geschiede ... Beide zoons (oudste is 13 en jongste is 8) zijn nu bij mij en gaan 1 weekend om de 14 dagen naar hun papa.
Ik vind het beangstigend dat niemand van de (bijna-)juristen van deze site bezwaar gemaakt heeft tegen deze deze handelswijze: een vechtscheidingsrechter die bij ??n van de strijdende partijen thuis koffie gaat drinken..

Wellicht werd door rechter en moeder toen ook het onderhoudsgeld bepaald...

sperwer

#20 , 28 mar 2006 21:39

het is niet aan de juristen hier om daar een oordeel over te vellen, maar aan de raadsman/vrouw van de tegenpartij die kent immers het hele dossier en zal indien nodig de rechter wel wraken als deze aan belangen vermenging doet.

gescheiden vaders
Topic Starter

#21 , 28 mar 2006 22:04

het is niet aan de juristen hier om daar een oordeel over te vellen, maar aan de raadsman/vrouw van de tegenpartij die kent immers het hele dossier en zal indien nodig de rechter wel wraken als deze aan belangen vermenging doet.
sperwer, het gaat niet over belangenvermenging, wel over de objectiviteit (neutraliteit) van een rechter. Belangenvermenging kan bewezen worden, subjectiviteit niet. Het vonnis was technisch zeker in orde, maar het zijn zulke zaken die gescheiden vaders een d?gout geeft van de maatschappij die het toelaat.

sperwer

#22 , 29 mar 2006 07:47

een rechter die huisbezoek aflegt doet die niet alleen, maar samen met een paar andere mensen en de raadsman van de tegenpartij word daar van op de hoogte gebracht en mag daar ook bij aanwezig zijn.

zie dus niet hoe een partij de rechter kan beinvloeiden als de andere partij er ook is om in te grijpen.

gescheiden vaders
Topic Starter

#23 , 29 mar 2006 14:02

een rechter die huisbezoek aflegt doet dat niet alleen, maar samen met een paar andere mensen en de raadsman van de tegenpartij wordt daarvan op de hoogte gebracht en mag daar ook bij aanwezig zijn. Zie dus niet hoe een partij de rechter kan be?nvloeiden als de andere partij er ook is om in te grijpen.
Nee!!! Als een rechter de kinderen wil horen doet hij dat in zijn kabinet in de rechtbank. Zonder de ouders, zonder advocaten, zonder getuigen.

Je argument dat de vader (of zijn advocaat) er bij mocht zijn getuigt van weinig realisme: wie in een vechtscheiding is, wil zijn/haar ex onder geen enkele voorwaarde nog thuis op bezoek krijgen.

Anderzijds: hoe meer ik erover nadenk, hoe ongeloofwaardiger ik dit verhaal vind (= dat de rechter thuis op bezoek kwam).

sperwer

#24 , 29 mar 2006 14:25

dat rechters bij mensen thuis gaan, gebeurt weldegelijk.

bij mijn moeder is de rechter ook thuis gaan kijken of zij na een ongeval nog zelf haar geld kon beheren. en daar waren de raadsman en radsgeneesheer van de tegenpartij ook bij. die moesten binnen gelaten worden of mijn moeder moest zich inderdaad naar de rechter verplaatsen.

Terug naar “Echtscheiding”