vorig jaar heb ik een herstellingwerk laten uitvoeren door een garagehouder.
dit zonder offerte of factuur ontvangen te hebben.
Een paar dagen na de (slecht) uitgevoerde herstellingswerken doe ik bijna een accident hierdoor.
de garagehouder wil mij hiervoor 500euro! aanrekenen, wat ik weiger te betalen. ik geeft hem cash €200 (in het zwart) voor zijn werkuren
een half jaar later, zonder enige verwittiging of 1e en 2e aanmaning van betaling factuur (dat we nooit ontvangen hebben of overeengekomen zijn) krijg ik van NSZ een 1e brief met aanmaning tot betaling van hun client. het bedrag was ondertussen al €650 geworden (voor een simpele las in een stuurstang, dat niet correct is uitgevoerd waardoor ik plots niet meer kon sturen!)
Na nog een een half jaar later krijg ik een 2e brief van NSZ met aanmaning tot betaling van dit bedrag en dat zij anders overgaan tot aanspreken van een advocaat.
nu opnieuw half jaar later krijg ik een aanmaning van advocatenbureau om dit bedrag alsnog te betalen.
kan dit zomaar?
deze persoon doet werkjes in het zwart, ontvangt hiervoor ook geld, en gaat dan dreigen met een advocaat om een hoger bedrag te ontvangen.
Heeft hij enig bewijs dat deze herstellingswerken zjin uitgevoerd? hoe kan hij nu eisen om een vergoeding wanneer wij geen factuur hebben ontvangen of tot een akkoord zijn gekomen (op papier)