Studio te kleine oppervlakte

mava105
Juridisch actief: Nee

Re: Studio te kleine oppervlakte

#16 , 25 apr 2015 12:22

Beroep aantekenen zal geen nut hebben als je niet zinnens bent om de studio aan de wettelijke norm aan te passen.
Hoe kan je dit dan oplossen? Een studio maakt gewoonlijk deel uit van een groter gebouw, en dan dikwijls met verschillende mede-eigenaars. Vergroten is gewoonlijk geen optie. Van waar moeten die bijkomende vierkante meters dan komen? Enige oplossing zou dan zijn het gehele gebouw af te breken en een nieuwbouw zetten, en dat waarschijnlijk omdat er een paar vierkante meters ontbreken. Heb ooit al geweten dat het om vierkante centimeters ging als je een controleur tegenkomt die op zijn strepen staat, en het reglement tot op de letter wil nakomen.
Als de gemeente voor dit gebouw destijds een gunstige bouwtoelating heeft gegevens, kan ze dit naderhand niet meer intrekken, enkel en alleen omdat er een verlichte geest de reglementen heeft veranderd.
Als ze die dan toepassen zou dit betekenen dat dit reglement met terugwerkende kracht in voege is getreden. Eens zien welke rechtbank hierin gaat volgen.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro

#17 , 25 apr 2015 12:26

De microcephale beleidsmakers verwarren een gebouw met een breiwerk.
Aan een breiwerk kan je een stuk aanbreien, aan een studio niet.

Er is dringend een mentale gezondheidstest nodig voor beleidsmakers. Indien nodig moeten ze eerst een extra stuk aan hun
verstand breien alvorens verkiesbaar te zijn. Hun IQ moet ook aan minimale afmetingen voldoen. Zoniet: afvoeren!
Laatst gewijzigd door roharro op 25 apr 2015 12:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Franciscus

#18 , 25 apr 2015 12:31

Regelgeving is bedoeld om al de koterijen uit een woningbestand te krijgen.
Tegen huisjesmelkerij en tegen woekerprijzen.
Regelgeving is vb in Antwerpen al jaren van toepassing - trouwens ook gebouwen van stad zelf of van aanverwante vzw zijn ondertussen voor de bijl gegaan en worden afgebroken of aangepast. En nu spreek ik al van de jaren '90.

Reclame

roharro

#19 , 25 apr 2015 12:35

Regelgeving is bedoeld om al de koterijen uit een woningbestand te krijgen.
Tegen huisjesmelkerij en tegen woekerprijzen.
Regelgeving is vb in Antwerpen al jaren van toepassing - trouwens ook gebouwen van stad zelf of van aanverwante vzw zijn ondertussen voor de bijl gegaan en worden afgebroken of aangepast. En nu spreek ik al van de jaren '90.
Waarschijnlijk zijn die koterijen NOOIT goedgekeurd geweest voor individuele verhuring.
De studio's waarover het hier gaat daarentegen wel. Hebben blijkbaar allemaal een geldige bouwvergunning....
Tja, als men de regels voor de appels ook op de peren gaat toepassen dan krijgt men onvermijdelijk dergelijke
anomalieên. Wat nogmaals mijn pleidooi voor min. IQ voor beleidsmakers kracht bijzet.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

mava105

#20 , 25 apr 2015 12:42

Beste, ik ben verhuurder van een kleine studio.
De minimum bewoonbare oppervlakte voor een bezetting van 1 persoon is 18 vierkante m.
De opp van mijn studio is 14.80 verkante m.
De woning werd dus ongeschikt verklaard en eveneens onaangepast verklaard aan de bezetting.
Ik wil beroep aantekenen tegen deze beslissing (binnen de 30 dagen)

Nu mijn vraag: Bestaat er rechtspraak die eventueel in mijn voordeel kan spreken???

Dank u!!
Mvg, Anne-sophie
Van welk bouwjaar is het gebouw? IS het een mede-eigendom? Wat met de andere eenheden van het gebouw? zijn die ook ongeschikt verklaard?
Gaat het over een gebouw dat destijds zo gebouwd werd, of om een gezinswoning die later verbouwd werd?

Lanox

#21 , 25 apr 2015 13:48

Van welk bouwjaar is het gebouw? IS het een mede-eigendom? Wat met de andere eenheden van het gebouw? zijn die ook ongeschikt verklaard?
Gaat het over een gebouw dat destijds zo gebouwd werd, of om een gezinswoning die later verbouwd werd?
Topic is 4 jaar oud. Ik denk niet dat je nog veel respons van de TS gaat krijgen. Dit krijg je wanneer mensen te lui zijn om een eigen topic te beginnen.

Terug naar “Andere”