Referentieadres

Nino
Topic Starter

Re: Referentieadres

#16 , 23 apr 2015 11:36

Excuseer ??? Dommiciliefraude ????

Dit is toch in de verste verte geen dommiciliefraude ????

Vreemd, de gezondheid wordt hier blijkbaar over het hoofd gezien terwijl dit een bijna ondraagelijk isseu is en de economische situatie door het feit dat de partner niet kan werken hier maar wel goochelen met de woorden Fraude ? ! Ongeloofelijk.

Dan moet je mij toch eens de definitie van dommiciliefraude geven ??

Voor alle duidelijkeid , de huur zou wel worden opgezegd in huidig appartement dus hoe kan je van fraude spreken?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Nino
Topic Starter

#17 , 23 apr 2015 11:42

1. Het referentieadres dient NIET om schulden te ontlopen, integendeel !

2. Het referentie adres is enkel wenselijk omdat er géén andere mogelijkheden voor handen zijn. En omdat referentie adres slechts tijdelijk zou zijn, situatie verandert economisch gezien partner er kan werken, dus dan is er wel mogelijkheid om opnieuw te sparen, 2 inkomen voor te leggen aan een verhuurder. etc.Dus maximum voor een periode van 6 maanden.

Neem eens de proef op de som met 2 mensen, 1 vreemdeling en 1 inkomen van de mutualiteit om een appartement te zoeken en zeggen dat de huurwaarborg van het OCMW komt. De deur gaat al meteen dicht. Terwijl dit hier realiteit is en iets waar men niet kan aan veranderen, bovendien gaat de gezondheid hier enkel verder achteruit wat ook niet bevorderlijk zal zijn om ooit nog überhaupt te kunnen sparen of te kunnen verhuizen. Intussentijd partner nog steeds al die tijd zonder inkomen.

Xenophon

#18 , 23 apr 2015 11:48

Het punt is dat u uw hoofdverblijfplaats zoekt te vestigen in een pand dat wettelijk niet als zodanig mag en kan gebruikt worden en daarna verwacht dat het OCMW u aan een referentieadres helpt zodat die toestand kan bestendigd worden.

Het staat u uiteraard vrij om uw bestaande contract op te zeggen en ergens aan de kust iets te huren waar u zich wél kan domiciliëren. De gezondheidsaspecten die mogelijk aanwezig zijn, zijn betreurenswaardig maar houden geen verband met de huurwetgeving en de regels m.b.t. het domicilie. Uw partner zou eventueel werk kunnen zoeken op een andere plek en, ik zeg maar iets, het openbaar vervoer nemen en pendelen?
Ik ben geen advocaat, u gebruikt de informatie die ik verstrek strikt op eigen risico. Win steeds gekwalificeerd advies in voor belangrijke beslissingen.
Gelieve vragen te stellen via het forum, NIET via persoonlijke berichten.

Reclame

JPV

#19 , 23 apr 2015 11:48

Verhuizen naar de kust als buitenlander (tenzij Fransman en zelfs dan nog) is nu ook niet ideaal. De werkloosheid aan de kust ligt een stuk hoger dan in de rest van het land (toch zeker ivm de rest van de provincie).

Het lijkt me beter EERST de financiële situatie aan te pakken via CSR en dan pas te verhuizen naar een héél onzekere en illegale situatie. Zonder domicilie hebt u immers geen recht op mutualiteit...

Nino
Topic Starter

#20 , 23 apr 2015 11:54

Ok, ik begrijp het. Maar mijn partner heeft steeds gewerkt als kelner te Knokke en is daar wel goed gekend. Geraakt daar meteen aan een job. Voor mijzelf is het natuurlijk een andere situatie, ik hoop dat daar het tij keert met de gezondheid en ik daarna alsnog kan werken daar en een job vinden.

CSR is geen mogelijkheid omdat het loon te laag ligt mbt tot vaste lasten. En omdat de schulden niet onnoemelijk hoog zijn. Werd mij verteld in het OCMW. Zelfs budgetering konden ze niet doen omdat het inkomen te laag ligt.

Nino
Topic Starter

#21 , 23 apr 2015 11:57

Ja ik begrijp het maar werk zoeken en pendelen hebben wij geprobeerd maar is héél moeilijk. Dan mag je géén ploegwerk doen en in de horeca heb je late uren waardoor je dan s avonds niet meer thuis geraakt.

bambipower

#22 , 23 apr 2015 16:07

Ik heb eerlijk gezegd nog nooit een grotere flauwe kul gelezen als dit.

[gevolgd door een zelfgeschreven tekst die idd grote flauwe kul bevat]

Tevens ben je nu al onwettig bezig, door te wonen in een recreatiewoning. Als wonen in een vakantiewoning kon, kocht niemand nog een huis want die bouwgrond is veel duurder.

Patrick M.

#23 , 23 apr 2015 16:36

Dhr A, discriminatie op basis van afkomst. Wat bedoelt u juist?

bambipower

#24 , 23 apr 2015 16:46

[verwijderd]

JPV

#25 , 23 apr 2015 16:48

Berichten van bambipower aangepast gezien deze niet er toe doen en op eerste gezicht niet door een arts geschreven zijn.

Nino
Topic Starter

#26 , 23 apr 2015 17:37

Discrimimaniet op basis van afkomst. Mijn vriend is van Marokkaanse afkomst. Hij heeft in Marokko zijn bachelor behaald wiskunde wetenschappen. Maar waar wij wonen vind hij héél moeilijk een stabiele job. Door zijn afkomst, hier is het wat gekend dat bepaalde mensen gediscrimineerd worden en moeilijk aan een job komen. En wat hij liefst doet en wil doen, kelner horeca, dat heeft hij als jobstudent tijdens zijn studententijd hier gedaan is echt wel zijn proffesionaliteit. Maar hier vind je geen mensen van vreemde origine in de zaal als kelner. Waar hij vroeger woonde, knokke, daar werd er niet gediscrimineerd, als je gemotiveerd was en een goede werkkracht werd je met respect behandeld net als je zou Belg zijn, daar werd geen onderscheid in gemaakt. Ik weet uiteraard niet waar de meeste mensen hier op het forum afkomstig zijn en ervaring hebben met deze problematiek maar hier is dit voor veel mensen dagelijkse kost. Komt daar dan nog bij, dat zijn diploma hier geen waarde heeft maar dat het wel op zijn CV staat en hij dan daarom soms niet werd aangenomen omdat de werkgever die het gesprek deed dacht dat hij toch maar tijdelijk voor hen zou werken tot hij een job op zijn niveau kan doen, maar niets is minder waar want mijn vriend weet intussen wel dat hij terug helemaal van nul zou moeten beginnen studeren en dat de situatie dit niet bepaald toelaat.

Ik moet zeggen bambipower, misschien is dit voor u allemaal onzin, mss door géén ervaring te hebben met dit, wie heeft dit nou wel, als men mij een paar jaar eerder zou gezegd hebben je zal nog bergen verzetten om toch maar aan de kust te kunnen wonen door zware astma, ik zou het ook niet geloofd hebben. Ik kan alleen maar zeggen, ik wens het absoluut niemand toe !! En hier gaat het jaar na jaar slechter en ben nu zelfs naar een universitair zh in Gent geweest omdat ik het echt niet meer kon uithouden. Behalve cortisone en puffers kunnen zij ook niet veel meer doen. De enige oplossing is naar de kust, hier zijn er voor mij dagelijkse triggers die gezonde mensen niet eens ervaren of bij stil staan, fille, uitstoot wagens, uitstoot fabrieken, houtvuren in de winter, pollen, etc. Aan de kust heb je dit véél minder en er zijn héél wat mensen die echt naar de kust verhuizen omdat het daar draagelijker wordt en bij jonge mensen kan het zelfs tot volledige genezing leiden om aan de kust te wonen.

Als laastste. Wij wonen nog niet in dat vakantieappartement en na veel te informeren zijn we ook niet van plan dit te doen. Wij zagen het enkel als een tussenstap omdat een definitieve stap héél wat obstakels heeft. Huurwaarborg, met 2 mensen en 1 inkomen zullen weinig eigenaren bereid zijn hun pand te verhuren. De bedoeling was, aangezien mijn vriend daar meteen kan werken, om dan 2 inkomens te hebben, mijn ziekteuitkering (ik hoop daar ooit vanaf te geraken en terug te kunnen werken en daarom niet in de horeca (bambipower, die heb ik nergens in mijn schrijven laten weten) maar gewoon een normaal inkomen van mezelf) en dan een stabiel inkomen van mijn vriend en pas lag de weg open om een definitieve woonst te vinden. Dus het referentieadres diende maar tijdelijk (maximum 6 maanden) als een opstap te zijn. Vandaar mijn vraag of het OCMW dat kon of kan weigeren.
Mijn vraag ook hier omdat ik letterlijk wakker lig van gans de situatie en een uitweg zoek en een normaal leven wil leiden, het was al behoorlijk zwaar met slechts 1 inkomen en nu nog dit erbij. Je zou op de duur ogenlukken doen om de situatie te veranderen. Niet meer en niet minder.

Bedankt in elk geval voor de reactie en de raad en jullie tijd om mijn vragen te beantwoorden. Ik ben wat wijzer. En het zal helaas geen oplossing zijn. Ik heb intussen contact genomen en de vraag rechtstreeks gesteld bij het desbetreffende OCMW en daar werd mij ook verteld dat het niet mogelijk is.

Om eerlijk te zijn. Ik weet begot niet hoe ik daar nu kan geraken aan de kust en kan mij moeilijk neerleggen bij mijn lot dat ik verder achteruitgang moet hebben en elke dag last hebben.

Terug naar “Andere”