ik weet dat ik misschien provoceer naar de politie toe, maar als 100 ambulancier moet ik meer als de gewone mens de verkeersregels kennen.imho slechte aanduiding van de wegbeheerder: het is daar duidelijk niet de bedoeling om te parkeren als automobilist, maar het is strikt genomen niet verboden gezien de verhoogde berm er niet is en de ganse weg (op dat stuk) een verhoogde berm is.
Klopt hoor, slechte verduidelijking en strikt genomen geen verhoogde berm (een rijweg kan sowieso geen verhoogde berm zijn, gezien je niet op een berm mag rijden).
Ik heb (ongeveer) hetzelfde probleem als voetganger hier:
https://www.google.be/maps/@50.84813,2. ... dhZ5cA!2e0" onclick="window.open(this.href);return false;
Is het voetpad dat langs de straat (in zone 30) loopt doorlopend, of moet je dat als een kruispunt beschouwen?
U parkeert op een doorlopend trottoir en gaat dan moeilijk doen tegenover de politie - die de wegcode helaas evenmin lijken te kennen ...
Een "afgebakend vak" heeft enkel een betekenis in een (woon)erf en in een parkeerzone volgens Art 75.2
Elders hebben dergelijke markering geen énkele waarde gekregen in de wegcode.
U staat wel degelijk fout. Uw wagen dient evenwijdig met de rand van de rijbaan opgesteld te worden (23.2, 2°), en zoals ik het zie staat u haaks op de rand, en niet evenwijdig.
Aangehaald artikel gaat over parkeren in straten waar geen parkeerplaatsen zijn aangeduid...U staat wel degelijk fout. Uw wagen dient evenwijdig met de rand van de rijbaan opgesteld te worden (23.2, 2°), en zoals ik het zie staat u haaks op de rand, en niet evenwijdig.
niet alle parkeerplaatsen zijn evenwijdig met de rand van de baan opgesteld, er zijn er die ook haaks zijn opgesteld, dus op zich nog geen punt om in overtreding te zijn vind ik toch
Iets hallucinogeen binnengekregen in de ambulance ?hoe kan ik op het trottoir staan als ik links van dat F19 bord en in theorie op de rijbaan sta Inazuma?![]()
er is geen onderscheid in de wegbedekking
er zijn geen wegmarkeringen die dat onderscheid maken
waar haalt u vandaan dat u op een rijbaan zou staan ?
Hier is hierover meer terug te vinden : http://www.brrc.be/pdf/codewegbeh.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;Iets hallucinogeen binnengekregen in de ambulance ?hoe kan ik op het trottoir staan als ik links van dat F19 bord en in theorie op de rijbaan sta Inazuma?![]()
er is geen onderscheid in de wegbedekking
er zijn geen wegmarkeringen die dat onderscheid maken
waar haalt u vandaan dat u op een rijbaan zou staan ?
alle gekheid op een stokje, een agent van een andere politie zone (stad) bevestigd mij (in gesloten FB groep) dat het meer als een grijze zone is door de grote onduidelijkheid die de wegbeheerder gemaakt heeft.
zijn mening is in grote lijnen die van mij en JPV, het is op zich niet verboden daar te parkeren, het is geen trottoir nog is het een verhoogde berm, wat de wegbeheerder zijn bedoeling is maakt hij in elk geval niet 100% duidelijk.
aangezien ik links van het F19 bord sta, sta ik in theorie op de rijbaan, zeker als men een rechte lijn trekt van het eerste F19 bord naar het 2 F19 bord dat vlak naast dat winkeltje staat.
wat de wegbeheerder kiest om op de rijbaan te zetten om deze te verfraaien speelt geen enkele rol.
kan er eenrichtingsverkeer zijn op een trottoir?Er is geen grijze zone, maar een trottoir.alle gekheid op een stokje, een agent van een andere politie zone (stad) bevestigd mij (in gesloten FB groep) dat het meer als een grijze zone is door de grote onduidelijkheid die de wegbeheerder gemaakt heeft.
2.40. "Trottoir" : het gedeelte van de openbare weg, al dan niet verhoogd aangelegd ten opzichte van de rijbaan, in ’t bijzonder ingericht voor het verkeer van voetgangers; het trottoir is verhard en de scheiding ervan met de andere gedeelten van de openbare weg is duidelijk herkenbaar voor alle weggebruikers.
Het feit dat het verhoogd trottoir over de rijbaan doorloopt, brengt geen wijziging aan zijn bestemming.
.
zegt het bord eenrichtingsverkeer niet net dat er sprake is van een rijbaan?Kan perfect voor de bestuurders die dat trottoir dwarsen.kan er eenrichtingsverkeer zijn op een trottoir?
en welke regeling bepaalt dan dat dit geen rijbaan is?Je zal het steeds meer gaan zien ...Kan een trottoir langs twee kanten begrensd zijn door gebouwen en huisnummers?
Is dat niet raar?
En er is geen enkele wettelijke bepaling dat het niet kan ...