Successierechten voor Nederlander in België

mamm-loic
Topic Starter

Successierechten voor Nederlander in België

#1 , 22 apr 2015 09:48

Ik woon in België en heb de Nederlandse nationaliteit. Maar omdat ik me na 23 jaar in België stilaan meer Belgische dan Nederlandse voel, overweeg ik de Belgische nationaliteit aan te nemen. Maar ik vraag me af of dat iets verandert aan de successierechten die ik ooit zal moeten betalen voor een erfenis uit Nederland. Waarschijnlijk zal ik nu al meer moeten betalen omdat ik niet woonachtig ben in Nederland, maar zal ik nog meer moeten betalen als ik Belgische word?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
wolf2

#2 , 23 apr 2015 07:33

Ik denk dat U deze vraag beter stelt op een Nederlands forum; U stelt immers vragen over de Nederlandse erfbelasting.

Als het nu omgekeerd was geweest, dan kon ik U antwoorden dat de nationaliteit van een erfgenaam of de woonplaats er van geen enkele rol speelt bij het bepalen van de Vlaamse erfbelasting.

JPV
Juridisch actief: Ja

#3 , 23 apr 2015 07:43

Het zou me sterk verbazen mocht Europese wetgeving op dat vlak een discriminatie toelaten op basis van nationaliteit van de verkrijger

Reclame

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”