rechtsbijstand auto

meesje
Topic Starter

rechtsbijstand auto

#1 , 16 apr 2015 00:31

Ik dacht dat autoverzekeraars niet tegelijk ook je rechtsbijstandsverzekeraar mogen zijn.
Nu stel ik vast dat mijn autoverzekeringsmaatschappij zelf zo een dosier afhandelt niettegenstaande ze
steeds beweerden dat die premie naar een andere verzekeraar werd doorgeschoven wegens onverenigbaarheid.

Aangezien mijn tegenpartij bij dezelfde maatschappij is verzekerd(en er betwisting is) vrees ik nu dat de bijstand via mijn rechtsbijstandverzekering voor de wagen
van niet veel nut zal zijn.
Moet er geen waterdicht schot zijn tussen autoverzekeraar en rechtsbijstandverzekeraar auto?
Waar een weg is is een wil.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
ddanck
Contacteer: Website

#2 , 16 apr 2015 13:47

Ik meen me te herinneren dat de wet een gescheiden beheer voorschrijft. Dit om de onafhankelijkheid van BA en rechtsbijstand te vrijwaren.

De regeling van een ongeval in RDR heeft echter niets met rechtsbijstand te maken.

Zodra er discussie bestaat, zal u inderdaad beroep kunnen doen op de rechtsbijstandsverzekeraar onder gescheiden beheer.
Gratis je verkeersboete berekenen - www.overtreding.be
Verzoekschrift eerherstel - www.eerherstel.be
Hoeveel loonbeslag kan er bij jou gelegd worden? www.beslagcalculator.be

Reclame

Terug naar “Algemeen”