Dat was al een forse kinderalimentatie bij bilocatie én volledig kindergeld én helft biezondere kosten. Zelfs al deelde je het kindergeld in 2 , dan nog zou je maar (redelijkerwijs) max. zo'n 250 euro per maand betalen bij bilocatie. Ik denk wel dat je de zaak opnieuw kan openen. Dat kost wel geld, maar misschien is het wel waard. Die ernstige ziekte is géén persoonlijke keuze van jou en de hoge alimentatie is er vermoedelijk uitgesleept omwille van het hoge inkomensverschil, zodat een hoge levensstandaard aangehouden kan worden bij de mama. (Niet dat ik het daar mee eens ben, maar zo verdedigen de advocaten de zaak vaak...) Ik zou wel eerst proberen te onderhandelen met de moeder om het alimentatiebedrag in overleg samen aan te passen (en de akte ook te laten bekrachtigen bij de rechtbank. Je onderhandelingsargument zou kunnen zijn dat je bij aanvatting bij de rechtbank zou kunnen gaan voor totaal géén alimentatie, deling kindergeld in 2 en enkel kostendeling bijzondere kosten. Want met 400 euro loonverschil zitten jullie omzeggens in dezelfde loonklasse. Ik zou haar voorstellen dat je nog 200 euro alimentatie per maand betaalt, dat ze het kindergeld mag houden, dan staan jullie inkomens gelijk (als ik goed kan tellen

De biezondere kosten zou ik wel goed herdefinieren. Want de kosten voor het rijbewijs van een kind betalen? Daar beslis je samen over of je dat wel gaat financieren. Dat kunnen ze ook zelf financieren. En kledij hoort bij de dagelijkse kosten.