vastgoedmakelaar

mr
Topic Starter

vastgoedmakelaar

#1 , 06 jun 2008 08:00

als men een onroerend goed wil kopen, reeds een papiertje bij een vastgoedmakelaar heeft getekend waarop staat dat men het huis gaat kopen voor bedrag "x" maar men nog steeds geen compromis heeft getekend, kan men dan zonder enige kosten afzien van deze koop?

het probleem is dat blijkbaar mijn aanstaande exvrouw moet mee tekenen voor mijn lening. let op: ze moet niet borg staan of mee betalen voor de lening. doch weigert ze dit.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
wanton

#2 , 06 jun 2008 16:58

In de meeste verkoopovereenkomsten staat tegenwoordig dat de verkoop niet doorgaat indien er geen lening kan bekomen worden.
U kan dit gegeven inroepen om de compromis niet te ondertekenen.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

roadie

#3 , 06 jun 2008 18:40

Normaliter zet men in de verkoopovereenkomst: "Koop wordt aanvaardt onder de opschortende voorwaarde dat de koper een lening bekomt op zijn naam en dit binnen een termijn van....... enz"

Reclame

dropke

#4 , 06 jun 2008 19:36

het probleem is dat blijkbaar mijn aanstaande exvrouw moet mee tekenen voor mijn lening. let op: ze moet niet borg staan of mee betalen voor de lening. doch weigert ze dit.
ik heb dit ook es voorgehad en m'n ex heeft toen getekend indien er een clausule werd ingezet dat hij zeker niet voor iets kon opdraaien moest er iets misgaan.

misschien als je dit er laat inzetten dat ze dan toch tekent?

dieke

#5 , 06 jun 2008 22:54

Normaliter zet men in de verkoopovereenkomst: "Koop wordt aanvaardt onder de opschortende voorwaarde dat de koper een lening bekomt op zijn naam en dit binnen een termijn van....... enz"
Toch mee oppassen. Mijn ervaring leert mij dat zulke clausule pas opgenomen wordt op nadrukkelijke vraag van de koper.

Terug naar “Kopen”