Ik zal dan zelf maar op mijn vraag antwoorden

het kan misschien voor iemand anders nog van nut zijn
Maandagmorgen omstreeks 9u kreeg mijn man een smsje van zijn ex met de melding dat ze niet op de rechtbank zal aanwezig zijn omdat ze nog geen andere raadsman had. Volgens het vriendje van mijn plusdochter had ze echter van haar vorige raadsman een schrijven ontvangen met de melding dat hij haar zaken niet meer kan behartigen maar dat ze zeker wel op de rechtbank moest aanwezig zijn.
Gevolg is nu :
1. de eisen van mijn man zijn gegrond en ontvankelijk en aangezien de tegenpartij geen tegenbesluiten heeft ingediend en ondanks eerder gevraagd uitstel de eerste keer, nu niet in de rechtbank aanwezig was. De zaak is toch voorgekomen bij verstek van de tegenpartij.
2. De familierechtbank, zowel procureur als rechter (om op nog een vorige vraag van mij te antwoorden) vallen wel degelijk over het aantal afwezigheden op school. Tussen september en maart waren dat er 36, waarvan 26 ongewettigd.
Mijn man is eveneens geschrokken van de dossierkennis van de zetelende rechter, het is bij de vorige zaken al heel anders geweest. Is dus wel afhankelijk van rechter tot rechter. Blijkbaar gaat deze wel heel secuur en grondig te werk en neemt hij ook tijd. De mensen voor mijn man waren een uur binnen en blijkbaar is dit bij deze rechter geen uitzondering. Er was eerst sprake van een sociaal onderzoek, maar daarop reageerde de procureur dat het nu al lang genoeg geduurd had en dat we dan weeral een jaar verder zijn. De feiten spreken voor zich. Mooi zo.... Eindelijk na jaren iemand die het het licht heeft gezien ????? Laat ons hopen voor mijn pluszoontje
27 april vonnis..... In principe zullen al onze eisen worden ingewilligd maar ze kan natuurlijk wel altijd nog verzet aantekenen.