wat met geschenkcheque na overgave bedrijf

sigridm
Topic Starter

wat met geschenkcheque na overgave bedrijf

#1 , 13 apr 2015 15:23

ik heb een geschenkcheque gekregen voor het huren van 2 twizzy's (heel kleine auto).
Hij was geldig tot een datum eind 2014. Toen de cheque bijna vervallen was deed ik de eigenaar een mail met de vraag om de twizzy te huren datum x of om nog liever de bon te kunnen verlengen met een jaar. De eigenaar zei dat een jaar verlengen zeker geen probleem was mits ik 10€ administratiekosten zou betalen. Zo gezegd, zo gedaan en ik kreeg ook een bevestiging per mail van de verlenging. Nu ondertussen wil ik ruim op voorhand mijn bon opgebruiken maar blijkt dat de vorige eigenaar zijn zaak verkocht heeft aan een andere persoon. De andere persoon wil me voorlopig het tegoed niet geven omdat deze blijkbaar bij de overgave niet besproken zou zijn (zat niet in de boeken). Maar daar heb ik geen boodschap aan, is interne keuken, mij interesseert enkel mijn vordering die niet vervallen is.
Zijn er regels waar ik mij op kan richten om alsnog die 2 twizzy's te mogen huren en in ruil mijn geschenkcheque in te ruilen?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Juridisch actief: Nee

#2 , 13 apr 2015 15:28

Is het een vennootschap?

Als het een vennootschap is dan heb je daar recht op !

Is het een éénmanszaak dan heb je er geen recht meer op !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

sigridm
Topic Starter

#3 , 13 apr 2015 15:58

is een bvba. Ik ben op dat btw-nr gaan kijken en dit is al actief sinds 2004. Als je een zaak overneemt, blijft dan het BTW-nr idem? Want ik kan eigenlijk nergens controleren of dat verhaal van die overname wel waar is. Ze hebben nog steeds dezelfde winkel, name, internetsite, tel-nr's,.... Proberen ze me niet af te wimpelen?

Reclame

denlowie

#4 , 13 apr 2015 16:06

Een BVBA daar word enkel de aandelen overgenomen, dus de nieuwe aandeelhouders hebben dus ook al de schulden en al de tegoeden .

Ze zijn wettelijk verplicht je deze te geven, welles waar indien deze bon niet vervallen is, staat er een datum op?

BTW nr blijft het zelfde, daar de zaak niet zal overgenomen zijn ,enkel de aandelen en een nieuwe zaakvoerder, de naam zal ook de zelfde moeten zijn anders kan je dit zien in de bijlagen van het staatsblad.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

LeenW

#5 , 13 apr 2015 16:09

U hebt een schuldvordering t.o.v. de bvba, maakt niet uit wie de zaakvoerder is. Zoals u zegt, de interne keuken is uw probleem niet.

Een aangetekende ingebrekestelling is de volgende stap.

sigridm
Topic Starter

#6 , 13 apr 2015 16:23

enorm bedankt allemaal, hier kan ik wel mee verder. Ik dacht ook dat het heel logisch was, maar zo liet die mevrouw van dat scooterbedrijf het niet verstaan.
Ondertussen zie ik wel dat ze financieel zeer slecht scoren, dus het is van snel te handelen.... Is ook echt geen goede reclame. Ik dacht dit misschien in de toekomst nog eens te kunnen doen met het personeel als teambuilding, maar daar denk ik nu natuurlijk anders over. Ik blijf voet bij stuk houden. Nogmaals bedankt.

Franciscus

#7 , 13 apr 2015 23:03

Eens gaan discuteren als er volk in de winkel staat.
Naam van dame vragen en opschrijven...
Vragen of zij zaakvoerder is of gemachtigd is de firma te verbinden.
Indien ze daarna vraagt waarom ...
Pmdatu haar samen met zaakvoerder hoofdelijk aansprakelijk gaat houden.
Dat zij van u een aangetekende zending kunnen verwachten die eveneens naar de economische inspectie zal gezonden worden.
AS opsturen + een gewone brief en naar elkaar verwijzen.

Pas dat zelf elke maal toe en tot hiertoe steeds met succes.
Trouwens meerdere hier kunnen dat eveneens bevestigen.

Terug naar “Andere”