Hallo,
In 2011 werd mijn moeder op zebrapad in een woonwijk aan een klein rotonde door een dronkaard aangereden en heeft daardoor blijvende schade voor de rest van haar leven, waardoor ze ook haar werk verloor en nu invalide is. Wij hebben ons als burgerlijke partij opgesteld en expertise laten uitvoeren na 1000€ waarborg te betalen. Deze expertise werd uitgevoerd (was een totale miserie!!!) en er werd een medische studie opgesteld.
Nadat wij de resultaten van de studie (die het bevestigde dat de letsel aan haar lichaam door de ongeval werd veroorzaakt) in de bus kregen, waren wij verheugd (dat dit bewezen kon worden en niet om de schade natuurlijk) en namen wij natuurlijk telefonisch contact op met onze advocaat. En hier begint het...
Eerste keer dat wij zijn kantoor belden (September) om het nieuws met hem te bespreken, was hij in vergadering en zouden wij dus terug moeten bellen op de aangewezen tijdstip. Wij belden een tweede keer op de aangewezen tijdstip, en de secretaresse verzocht ons op een andere tijdstip te bellen. En zo ging het spel verder tot DECEMBER. Wij hadden er volledig begrip voor dat wij niet de enige cliënten zijn en dat hij het heel druk heeft aangezien hij een van de 'strafste' advocaten van WVL zou zijn, maar onze geduld raakte wel op. Ik stuurde hem een mail met functie tot leesbevestiging (hij moet klikken om de bevestiging te verzenden) waarin ik mijn verontwaardiging uitte over hoe hij ons behandelde, totaal niet op een offensieve wijze, ik probeerde zo rationeel mogelijk hem uit te leggen hoe de situatie voor ons aanvoelt en vroeg om uitleg en of hij eventueel ermee wil stoppen. Ik kreeg geen antwoord, maar wel een leesbevestiging 50 min later.
Dat was ca. 2 jaar geleden...verhuis en renovatie werden prioriteit aangezien ons huurwoning onbewoonbaar werd verklaard, en mama verloor al haar hoop dat zij nog geholpen zou worden.
Onlangs kregen wij een brief van de rechtbank, waarin ons kennis werd gegeven dat wij moesten reageren tem een bepaalde datum om verder te gaan en dat er op datum X een vonnis zal worden uitgesproken.
Ik richtte mij tot een andere advocaat in OVL, die was enthousiast om de zaak van deze meester over te nemen. De nieuwe advocaat had de ex-advocaat de laatste 3 weken 2 keer aangeschreven om hem het dossier te bezorgen, ook zonder antwoord.
Ik ging vandaag naar de site van de ex-advocaat om contact op te nemen en hem op een menselijke manier te vragen de zaken laten vallen, maar merkte dat mijn ip-adres geblokkeerd werd, ik kreeg een gewoon een blanco pagina te zien met de tekst "THE CAKE IS A LIE". Belachelijk niet?
Ik lees op het internet dat ik eventueel mij kan richten tot een stafhouder...maar ironisch genoeg is de ex-advocaat ondertussen ook de nieuwe stafhouder geworden in die regio.
Wij vragen ons hele tijd af waarom zo raar doen? Wil hij onze zaak saboteren? Wij hebben hem nooit beledigd, het contact was OK tot hij ons plots uit het niets begon te ontwijken en negeren. Het is ook niet dat wij elke dag belden of een scene op zijn kantoor gingen maken. Wij belden gewoon enkele keren per maand hopend op een reactie.
Onze huidige advocaat zal nog eens proberen hem te contacteren, maar ik wou mij toch nog tot het publiek richten en eens horen wat u van deze situatie denkt en ook eventueel voor advies.
Alvast bedankt.