Hoi,
Ik heb bij het ocmw een aanvraag ingediend voor een leefloon, nu zeggen zij dat ik er geen recht op heb omdat ik inwoon bij men moeder en haar inkomen is te hoog voor hun ondanks dat ze alle info hebben gekregen van de vaste kosten en ze kunnen zien dat ze amper 150€ de maand overhoud om van te leven.
Ik kreeg ook dit te horen: Als ze niet toekomt moet ze maar geen levensverzekering nemen (wat verplicht is bij een lening) dan kan ze ook geld uitsparen.
Ik had gelezen als je geen recht hebt op een leefloon je altijd nog recht hebt op financiële hulp, maar ze zeggen dat ik daar ook geen recht op heb want in heb een dak boven men hoofd en kan bij haar mee eten.
"Wanneer u niet voldoet aan de voorwaarden om een leefloon te krijgen, kunt u van het OCMW toch financiële maatschappelijke hulp krijgen. Die wordt bepaald met verwijzing naar het leefloon. Meestal is de financiële hulp gelijk aan het leefloon"
https://www.socialsecurity.be/CMS/nl/ci ... TH_5_1.xml" onclick="window.open(this.href);return false;
Als ik zij hoe moet ik dan men rekeningen betalen of naar solicitatie's gaan (vervoer kost ook geld) zeggen ze dat het niet hun probleem is..
Nu is men vraag heb ik recht op hulp of niet?
Ik heb geen inkomen en dat van mijn moeder is niet voldoende om van te leven of laat staan mij te helpen..
En wat kan ik doen al ik er recht op heb (wat ik vermoed) en het ocmw zegt van niet en mij niet wil helpen?
Ik kom nu maar dieper en dieper in de problemen omdat ik men rekeningen niet kan betalen nog geld heb om naar solicitatie's te gaan..