Dag allemaal
Gisteravond ben ik het slachtoffer geworden van een aanrijding tussen een fietser (ikzelf) en een automobilist. De automobilist kwam langs een zijweg van een parking af en ik fietste op het fietspad. Hij had me niet opgemerkt en reed tegen me aan. Mijn verwondingen waren zeer oppervlakkig (schaafwonden, blauwe plekken) dus toen de automobilist die me aanreed me vroeg of hij me naar spoed moest brengen, antwoordde ik nee. Hij heeft me wel naar huis gebracht, zijn nummer gegeven en me beloofd de schade voor mijn fiets te vergoeden.
Intussen heb ik hem reeds twee keer gebeld en kom ik op zijn voicemail terecht, maar hij reageert niet. Ik ben vandaag naar de dokter geweest voor een check-up en die zei dat ik er goed vanaf ben gekomen.
Het is heel stom van me om niet à la minute een aanrijdingsformulier in te vullen, maar ik was danig onder de indruk van de gebeurtenissen en heb een kwartier staan natrillen nadat de chauffeur mij heeft afgezet.
Desalniettemin zou ik graag mijn schade aan de fiets (o.a. nieuw voorwiel) willen vergoed zien. Ik wil de chauffeur nog enkele dagen respijt geven, maar kan ik 4 dagen na het ongeval nog steeds aangifte doen van het ongeval?
Ik heb enkel de voornaam van de chauffeur (de achternaam is moeilijk verstaanbaar op zijn voicemail), zijn gsm-nummer, en het dorp waarin hij woont. Kan de politie hier iets mee aanvangen?
Alvast bedankt.