Sleutel afgeven, verhuurder komt niet opdagen

JPV
Juridisch actief: Ja

Re: Sleutel afgeven, verhuurder komt niet opdagen

#16 , 24 mar 2015 10:46

Ik zou erbij wel nog de volgende zin schrijven:

"Als teken van goede wil hou ik me komende zaterdag eenmalig tussen 10u en 11u ter beschikking op adres X ". Dan hij niet zeggen dat hij geen wist had van de vorige afspraak en dat de huurder zich verbergt.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Dennisp
Topic Starter

#17 , 24 mar 2015 10:58

Bedankt voor alle antwoorden.

Dit is wat ik ga doen:

1. Herinnering sturen via mail wanneer ik de sleutels wens af te geven (komt overeen met wat aangetekend verstuurd is)
2. Op de dag zelf foto nemen van alle meters met krant en gegevens doorsturen naar nutsmaatschappijen
3. Sleutel bijhouden en NIET opsturen via de post
4. Aangetekende brief sturen dat ik aanwezig was en dat de sleutels bij mij ter beschikking zijn op datum x. (of eventueel ander voorstel vragen)

Mijn eerste idee was om deurwaarder in te schakelen, maar dit is het antwoord:

Gezien wij geen dossier en/of vonnis hebben, is onze tussenkomst van geen enkel nut en zal dit U enkel maar geld kosten om vast te stellen dat de eigenaar al dan niet aanwezig was;
Het is niet gebruikelijk dat sleutels zomaar bij de een deurwaarder worden gedeponeerd zonder dat hij een opdracht tot betekening en uitvoering van een vonnis heeft.

Een ander idee is misschien om bij een notaris proberen de sleutel af te geven.

sloeberken

#18 , 24 mar 2015 11:14

Een ander idee is misschien om bij een notaris proberen de sleutel af te geven.
Kost alleen geld, als een notaris dit al wil doen. Hou het simpel en corect.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Reclame

Dennisp
Topic Starter

#19 , 30 mar 2015 14:34

Ik wil even iedereen bedanken op dit forum.

Ondertussen zijn de sleutels via aangetekende zending (na akkoord met de verhuurder, anders zou ik ze zelf bijhouden) verstuurd en is de situatie ten einde.

Bedankt voor het nuttige advies!

Enkele tips voor anderen met dit probleem:

- Lees uw contract goed na, niet elk huurcontract is hetzelfde
- Beantwoord altijd meteen en bondig aangetekende brieven
- Emoties spelen bij huurcontracten geen rol, de wet telt.
- Geen overdracht van nutsvoorzieningen? Foto's nemen met krant + eventueel meters laten afsluiten. (eerst vragen aan de nutsvoorzieningen om contact op te nemen met de eigenaar, afsluiten & opstarten kost veel geld).
- Vraag een 2de opinie aan een kennis of neem zelf een raadsman. Geef alle informatie, ook al weet je dat je ergens een fout hebt gemaakt.
- Geen plaatsbeschrijving: Voordeel huurder - Geen of laattijdige registratie: Voordeel huurder. Kijk dit zeker na.

groeten!

Vandebos

#20 , 30 mar 2015 15:03

Ik wil even iedereen bedanken op dit forum.

Ondertussen zijn de sleutels via aangetekende zending (na akkoord met de verhuurder, anders zou ik ze zelf bijhouden) verstuurd en is de situatie ten einde.

Bedankt voor het nuttige advies!

Enkele tips voor anderen met dit probleem:

- Lees uw contract goed na, niet elk huurcontract is hetzelfde
- Beantwoord altijd meteen en bondig aangetekende brieven
- Emoties spelen bij huurcontracten geen rol, de wet telt.
- Geen overdracht van nutsvoorzieningen? Foto's nemen met krant + eventueel meters laten afsluiten. (eerst vragen aan de nutsvoorzieningen om contact op te nemen met de eigenaar, afsluiten & opstarten kost veel geld).
- Vraag een 2de opinie aan een kennis of neem zelf een raadsman. Geef alle informatie, ook al weet je dat je ergens een fout hebt gemaakt.
- Geen plaatsbeschrijving: Voordeel huurder - Geen of laattijdige registratie: Voordeel huurder. Kijk dit zeker na.

groeten!
Kan dit niet genoeg benadrukken.

Terug naar “Huren”