Hey,
Pas geleden heb ik eindelijk een definitief vonnis ontvangen van de rechtbank ivm de alimentatie voor mijn zoon.
De zaak heeft lang gelopen, bijna 1.5 jaar en is eindelijk achter de rug.
Ik was heel blij want ik keek altijd op tegen de confrontaties met mijn ex.
Hij heeft me bedreigd in die periode, eiste dat er een sociaal onderzoek zou komen, want ik zou mijn kind mishandelen,... Mijn zoon zou geen kleding krijgen, geen eten,...
Kortom ik was volgens hem een waardeloze moeder. Ik kon dit nog enigszins plaatsen. Mijn ex was uiteraard kwaad dat hij meer moest betalen en hoopte dat ik door zijn dreigementen zou afhaken. Echter, nu is het vonnis er en draait hij meer dan 180 °. Plots wil hij over alles overleggen, maar dan wel over alles! Niet enkel over de kosten zoals in het vonnis staat, maar nu laat hij me weten hoe ik mijn zoon moet 'coachen' in zijn huiswerk, hoe ik bepaalde dingen moet aanpakken, welke extra verzekeringen ik zou moeten nemen om meer geld terug te krijgen voor de tandzorg van mijn zoon,... De hoeveelheid mails was niet meer te tellen en ik heb een apart e-mailadres moeten aanmaken om zijn mails te ontvangen. Dat er overleg moet zijn ok, maar in deze mate? Hoe maak ik mijn ex duidelijk dat ik me op mijn eigen gezin wil richten en dat hij dit best ook doet? En dat er overleg zal gebeuren indien er noodzakelijke kosten worden gemaakt, maar dat ik daar de lijn wil trekken? Ik merk nu al aan de toon van zijn mails dat hij binnenkort, zoals hij het noemt, weer helemaal doordraait... Hoe pak ik dit het best aan. Wat mag mijn ex, waar gaat hij de grens over en mag ik, zonder dat het ooit tegen me gebruikt wordt, de lijn trekken?