indicatie bedrag alimentatie voor de kinderen

leeuwke1969
Topic Starter

indicatie bedrag alimentatie voor de kinderen

#1 , 25 mar 2015 08:10

Ik ben in 2008 gescheiden. Ik heb 2 kinderen 1 geboren in 1999 en 1 geboren in 1996.

Ik krijg maandelijks voor beide kinderen samen 270€. In principe moet de papa tussenkomen in buitengewone kosten, maar dat is nog nooit gebeurd. Aangezien ik nog geen nieuws heb van de aanvraag studietoelage betaal ik momenteel alles zelf (lees ook de stiefpapa betaalt meer voor mijn kinderen dan de biopapa doet ). Ik ben altijd braaf geweest omdat we een 'redelijke' verstandhouding hebben, maar ik ben het beu om over mij heen te laten lopen alleen maar om de vrede te bewaren.

Ik vind het bedrag redelijk laag als ik hoor wat mijn man moest betalen voor zijn kinderen. 200€ voor kind geboren in 1996 en 150€ voor een kind geboren in 2004.

Ik zou graag weten hoe het bij anderen zit vooraleer ik stappen onderneem om meer alimentatie te vragen.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Juridisch actief: Ja

#2 , 25 mar 2015 08:26

Het is héél moeilijk om bedragen te vergelijken zonder een globaal beeld te hebben van de volledige situatie thuis én bij de ex-partner.

Dit kan wel een beetje helpen:
https://gezinsbond.be/Gezinspolitiek/on ... jfers.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;

Reclame

Terug naar “Andere”