Kan ik hiervoor bij iedere advocaat terecht of een meer gespecialiseerde advocaat?Beste
U kan terecht bij de wet van 25 februari 1991. Zij regelt de productaansprakelijkheid.
Op grond van artikel 7 van die wet bent u wel degene die moet bewijzen dat
a) de bug bestaat
b) u schade hebt ondervonden
c) de schade is veroorzaakt door de bug
Wat is er mis met deze, veel veiligere methode?:Dit is mijn methode:
Mastervolume van speakers/headset(draaiknop):90%
Volume in Windows Soundmanger(spoor van het spel en Teamspeak):90%
Volume in driver(spoor van spel):90%
Volume in driver(spoor van Teamspeak):60%
Mastervolume in spel:20%
Deze bug overruled het mastervolume in spel.
Met deze settings zal je spel en Teamspeak bijna niet hoorbaar zijn.De draaiknop voor je volume op speakers/headset,regelt elk audiospoor dat door je speakers/headset komt.DWZ alle audio die je systeem produceert.Als je dus bv. belt of gebeld wordt in Skype,zal je de oproep en gesprek dus niet horen omdat je mastervolume van de speakers/headset zo laag staat.Je moet deze dan weer hoger zetten wat dan weer als gevolg heeft dat elk audiospoor luider gaat klinken en het gesprek dus nog altijd niet hoorbaar zal zijn als er simultaan audio door je systeem wordt geproduceerd.Wat is er mis met deze, veel veiligere methode?:Dit is mijn methode:
Mastervolume van speakers/headset(draaiknop):90%
Volume in Windows Soundmanger(spoor van het spel en Teamspeak):90%
Volume in driver(spoor van spel):90%
Volume in driver(spoor van Teamspeak):60%
Mastervolume in spel:20%
Deze bug overruled het mastervolume in spel.
Mastervolume van speakers/headset(draaiknop):20%
Volume in Windows Soundmanger(spoor van het spel en Teamspeak):90%
Volume in driver(spoor van spel):90%
Volume in driver(spoor van Teamspeak):60%
Mastervolume in spel:90%
Je hebt zelf je speakers/headset op bijna het maximum gezet! Dit is alles behalve voorzichtig. Je beseft toch dat dit soort firma's een leger aan advocaten klaar staan heeft voor dit soort zaken? Ik geef je persoonlijk weinig kans om je gelijk te halen. Als je er toch mee verder wil gaan, schakel dan een zeer goede (= dure) advocaat in. De kans dat dit je meer gaat kosten dan opleveren is zeer groot.
Dit is juist de meest voorzichtige methode die je kan hanteren.Iedere meer intensievere gebruiker van een PC,zal dit beamen.'t Is maar een voorbeeld. Het moet perfect mogelijk zijn om je instellingen zo te zetten dat je headset niet op (bijna) het maximum moet staan.
Feit blijft dus dat je zelf je headset op 90% van het volume gezet hebt (quasi het maximum). Voor een rechtbank zal je onvoorzichtigheid aangewreven worden. Ik geef je weinig kans dat je dit wint. Maar je bepaalt zelf of je hier wil mee verder gaan of niet, natuurlijk. Als je er mee verder gaat, laat ons dan weten hoe het afgelopen is...
Ik ben software-ontwikkelaar. Als ik iets weet, is dat de kans dat software faalt vele malen hoger is, dan dat hardware faalt. Als uw hardware op een volume ingesteld is dat je gehoor niet beschadigd, dan mag je software doen wat het wil, je gehoor zal niet beschadigd raken. Dat uw hardware door een defect zelf het volume verhoogt, is zéér, maar dan ook zéér klein.Dit is juist de meest voorzichtige methode die je kan hanteren.Iedere meer intensievere gebruiker van een PC,zal dit beamen.
Is het dan de verantwoordelijkheid van de ontwikkelaar om te kunnen detecteren hoe hard de hardware van de eindgebruiker ingesteld is, om daar dan rekening mee te houden om gehoorschade te vermijden?Het enige wat er fout kan lopen met deze methode,is een fout in de software zelf.Het is niet mijn verantwoordelijkheid,als betalend en eindgebruiker,ten alle tijde rekening te houden met eventuele fouten die de ontwikkelaar kan maken en op deze manier mijn gebruikscomfort verminderd.
Mijn volume staat opgemiddeld. Ik ken weinig smartphones waarvan het volume zo hoog kan, dat het gehoorschade oplevert bij een kortstondig gebruik op dat maximum volume.jij zet je inkomende gesprekken op je smartphone toch ook niet zo stil mogelijk omdat de mogelijkheid bestaat dat de ontwikkelaar van je smartphone,een foutieve software-update doet die het volume van je gesprekken om zeep helpt?
En daar zit het verschil. Een producent is vaak beter op de hoogte van wat er allemaal kan mis gaan, dan een consument. Je moet hier dus kijken wat de gewone gebruiker, dus consument kan verwachten, en dat is een correct werkend product.Ik ben software-ontwikkelaar.Dit is juist de meest voorzichtige methode die je kan hanteren.Iedere meer intensievere gebruiker van een PC,zal dit beamen.
De uitgever,EA,ligt in USA.Met daarbij nog de moeilijkheid dat je waarschijnlijk in het land van de producent zal moeten dagvaarden. (USA)
De softaware die ik maak, is (zoals 95% van alle bestaande software) "administratief" (= software op labo-processen op te volgen, te optimaliseren en te analyseren). Maakt dus totaal geen gebruik audio of speciale graphics. Maar als leek weet ik zelfs dat software NOOIT een geluid kan produceren dat luider is dan het volume van je speakers of headphone. Punt andere lijn.Als software-ontwikkelaar,lijkt je me weinig op de hoogte van simultane audiobronnen die een PC kan voortbrengen en hoe deze te tweaken.
Jij lijkt me vooral iemand die niet tevreden is met de uitleg die ik je geef. Dit is je goed recht. Negeer wat ik zeg en daag de producent voor de rechtbank. Ik hou je zeker niet tegen.Verder lijk je me ook het QA gedeelte van software te negeren of helemaal niet te kennen.
Dus uw actie: zijnde je speakers / headset op een volume zetten dat je gehoor kan beschadigen, minimaliseert de kans op gehoorschade? Ik zou dit soort uitspraken in de rechtbank proberen vermijden. Dit zou door de advocaten van de tegenpartij serieus tegen jou gebruikt worden.Jij praat over verlies van data,ik over lichamelijke schade.Bepaalde secties in de EULA maken een duidelijk onderscheid tussen deze 2.
Jouw acties vergroten juist de kans op het verlies van data(door niet op te slaan,PC weken aan laten staan),mijn acties minimaliseren de kans op gehoorschade.
Ik zou beginnen met Electronic Arts Belgium (ondernemingsnummer 0871.271.123) te dagvaarden. Zorg voor een zeer goede advocaat die gespecialiseerd is in de materie, om enige kans op succes ta maken. Good luck!De uitgever,EA,ligt in USA.
De ontwikkelaar,DICE,ligt in Zweden.
onmiddellijk naar een specialist als je er rap bij bent kunnen medicijnen in sommige gevallen nog helpenNa een software-update van een spel dat ik vaak speel,is er een bug ontstaan die een zeer hard en onverwacht,statisch geluid produceert.Deze bug is meermaals gemeld en met videobeelden(YouTube) vastgelegd.
Afgelopen week,tijdens een gamesessie,deed deze bug zich weer voor.Sindsdien zit ik met een fluittoon in mijn oor.Ik ga hiervoor ZSM mee naar de dokter.
Moest er schade zijn er,kan ik dan iets beginnen tegen de ontwikkelaars/uitgever van dit spel?