Geen enkel contract bij Belgacom; toch facturen

JPV
Juridisch actief: Ja

Re: Geen enkel contract bij Belgacom; toch facturen

#16 , 11 mar 2015 08:04

Maar de OP zegt dat er vooraf niet geweten was of internet mogelijk was, dus zal er meer dan waarschijnlijk nog geen (zichtbare) aansluiting geweest zijn. Echter, gezien er blijkbaar wel een installatie zal geactiveerd zijn, is de kans groot dat er alsnog iemand binnen geweest zal zijn om de installatie af te werken (ik ben enkel bekend met Telenet, maar wss zal ook voor Belgacom een niet-afgewerkte installatie nog binnenin verder afgewerkt moeten worden.

Het zou wel eens mogelijk kunnen zijn dat de nieuwe huurder de installateur binnengelaten zal hebben en nu aan het genieten is van "gratis" internet...

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Sirkii

#17 , 11 mar 2015 10:47

Het zou wel eens mogelijk kunnen zijn dat de nieuwe huurder de installateur binnengelaten zal hebben en nu aan het genieten is van "gratis" internet...
... waardoor dan deze nieuwe huurder een impliciet contract met Proximus afgesloten heeft en zich dus aan een factuur mag verwachten.

MiroL
Topic Starter

#18 , 11 mar 2015 11:47

Vraag is, wie heeft hen de toegang tot de woning gegeven voor de aansluiting?
Er is geen bezoek geweest. Geef ze aan de telefoon de naam van de straat en het huisnummer en ze kunnen je zeggen of de lijn die er ligt geschikt is voor internet.
Er is inderdaad op geen enkel moment een bezoek geweest (wij hebben dus nooit iemand binnengelaten; dit kan ook niet want we hebben het niet gehuurd), en dit was inderdaad ook niet nodig: ze kunnen perfect op afstand zien of er een aansluiting mogelijk is en welke zaken er moeten gebeuren om een nieuwe aansluiting aan te gaan.
Maar de OP zegt dat er vooraf niet geweten was of internet mogelijk was, dus zal er meer dan waarschijnlijk nog geen (zichtbare) aansluiting geweest zijn. Echter, gezien er blijkbaar wel een installatie zal geactiveerd zijn, is de kans groot dat er alsnog iemand binnen geweest zal zijn om de installatie af te werken (ik ben enkel bekend met Telenet, maar wss zal ook voor Belgacom een niet-afgewerkte installatie nog binnenin verder afgewerkt moeten worden.

Er was wel degelijk reeds een aansluiting geweest bij Belgacom, zo zei men aan de telefoon. Het enige wat moest gebeuren was het aansluiten van de router, wat ook zonder installateur kan. Ik had zelfs niks van Belgacom zien hangen, de eigenaar zei er onvoldoende van af te weten en mijn bezorgdheid kwam vooral door het feit dat het huis afgelegen is, vandaar dat ik het liefst even telefonisch checkte (het was toen voor mij echt een triviaal telefoontje, vandaar dat ik het me ook niet meer herinnerde toen de brief van de gerechtsdeurwaarder kwam).

Reclame

IrisS

#19 , 12 mar 2015 22:19

Zelf iets soortgelijks ag hand met Electrabel. Vraagt wat administratie maar lost zichzelf wel op als er geen contract is. Maar inderdaad wel bewijs van contract vragen...

Gebruiker21
Juridisch actief: Nee

#20 , 16 mar 2015 14:53

Ook voor Telenet hoeft men niet binnen te zijn als er reeds een installatie hangt. Toen ik verhuisd ben, heb ik naar Telenet gebeld om te vragen wat er met de oude installatie moest gebeuren. Hun antwoord: "Mijnheer, je moet enkel uw digicorder meenemen, de rest mag je laten hangen. Als de volgende huurder ooK Telenet wenst, is dit alvast in orde. Als ze geen Telenet wensen, komen we de installatie verwijderen." Nooit meer iets van gehoord achteraf. Switch naar de nieuwe installatie in onze nieuwe woning is perfect verlopen. Waarschijnlijk linken ze gewoon het modem nummer aan de klant.

Dus mogelijk hing er een gebruiksklare installatie van Belgacom in het huis, en heeft Belgacom deze gewoon opnieuw geactiveerd (zonder dat er iemand moest langs komen). En of die nu al dan niet gebruikt wordt, als ze geactiveerd is, moet ze betaald worden. Alleen is de vraag wie de opdracht gegeven heeft de installatie te activeren? Dat zal Belgacom moeten bewijzen. De TS alvast niet, op basis van wat we hier kunnen lezen.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

giserke

#21 , 16 mar 2015 15:39

Dat is het probleem met veel van die callcenters.
Veel van die medewerkers spreken zelfs bijna of geen of enkel een basis Nederlands.
Zij werken vanuit lageloonlanden als India.
Ze hebben klaargestoomde teksten die ze moeten aframmelen.

Gebruiker21
Juridisch actief: Nee

#22 , 16 mar 2015 15:52

Mmm, Telenet helpdesk zijn geen indiërs hoor. Telkens ik daar naar bel, wordt ik in accentloos Vlaams verder geholpen (soms een licht West-Vlaams of Antwerps accent, maar niet meer dan dat ;-).
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Terug naar “Consumenten Koop”