fout in compromis

gdm
Topic Starter

fout in compromis

#1 , 26 mei 2008 14:54

Wij hebben een compromis getekend voor de aankoop van een appartement op plan. Nu hebben wij gezien dat in deze compromis de beschrijving staat van het aanpalende appartement. Dit appartement is wel een suk groter en nog niet verkocht. Is deze comrpomis bindend en moet dus de verkoper ons het grotere appartement laten voor de prijs welke in de compromis aangegeven staat?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
dieke

#2 , 26 mei 2008 21:35

Een compromis is zeker en vast bindend.

dropke

#3 , 27 mei 2008 06:54

amai da zou pas goed zijn... :lol:

Reclame

YoeriS

#4 , 28 mei 2008 20:56

Er bestaat natuurlijk nog altijd zoiets als dwaling, alleen moet dit vanuit de hoedanigheid van de verkoper bekeken worden (beroepsverkoper of particulier)

Verwacht dan ook niet dat je een groter appartement gaat krijgen voor een lage prijs zonder slag of stoot, de kans dat dit wordt uitgevochten via het gerecht is namelijk zeer groot.

dieke

#5 , 29 mei 2008 16:48

Er bestaat natuurlijk nog altijd zoiets als dwaling, alleen moet dit vanuit de hoedanigheid van de verkoper bekeken worden (beroepsverkoper of particulier)

Verwacht dan ook niet dat je een groter appartement gaat krijgen voor een lage prijs zonder slag of stoot, de kans dat dit wordt uitgevochten via het gerecht is namelijk zeer groot.
Ik heb die compromis natuurlijk niet gelezen en dat lijkt me hier wel cruciaal. Maar ik zou het er eventueel wel op durven wagen hoor.

Terug naar “Kopen”