Weet niet wat te doen

demonen
Topic Starter

Weet niet wat te doen

#1 , 12 mei 2008 23:16

Probleem schetsen :
- mijn broer is door zijn vrouw buitengegooid, 7 maanden geleden.
- zij heeft alle rekeningen geplunderd en zijn kleren kapot gescheurd en de auto in bezit genomen als ook het huis.
- mijn broer heeft al die tijd in zijn zaak "geleefd" maar dat is geen woning!
- mijn broer is zelfstandige en zijn ex deed de boekhouding en zit ook als vennoot in de zaak. Zij heeft fakturen achtergehouden maar ontkent dit bij de vrederechter.
- er zijn voorlopige maatregelen genomen bij de vrederechter oa over alimentatiegeld.
- mijn broer heeft bij niemand hulp gezocht en ook geen advocaat genomen. Nog de familie nog de vriendenkring begrijpt dit maar het is spijtig genoeg zo.
- mijn broer heeft de scheiding niet verwerkt (vooral de manier waarop) en heeft een wanhoopsdaad gedaan.
- hij ligt nu al 12 dagen op intensive-care en de dokters weten niet of hij het zal halen.
- zijn handelszaak is al weken gesloten (dus lang voor zijn wanhoopsdaad), hij heeft geen inkomen gehad sedert die tijd, elke dag komen er fakturen binnen en aangetekende brieven (ik doe zijn brievenbus leeg). Het wordt dus een regelrecht faillissement want hij is met veel betalingen maanden achter.
- omdat hij zelfstandige is zal hij waarschijnlijk ook geen uitkering krijgen als hij geneest (kan waarschijnlijk nooit meer normaal werken als hij het haalt).
- ik hoop dat hij het haalt maar ik wil ook dat hij geen zorgen heeft na zij eventueel ontslag uit het ziekenhuis (als hij het haalt zal hij er nog maanden liggen).

Ik wil een advocaat nemen maar ik weet niet of ik in zijn naam de echtscheiding kan regelen (handelszaak en huis zijn eigendom) en welke maatregelen ik kan treffen tav zijn schuldeisers. Ik wil ook niet dat hij failliet gaat en ik wil dat hij op een uitkering krijgt om terug zijn leven op te bouwen.
Kan iemand mij raad geven?
Dank bij voorbaat!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Lex

#2 , 12 mei 2008 23:31

Laat een voorlopige bewindvoerder aanstellen.
De rest komt later wel.

Lawyer75

#3 , 28 mei 2008 14:07

Laat een voorlopige bewindvoerder aanstellen.
De rest komt later wel.
Inderdaad

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”