Facturatie uitgevoerde werken

Tara VC
Topic Starter

Facturatie uitgevoerde werken

#1 , 10 mar 2015 13:13

Wij hebben vorige maand dakwerken laten uitvoeren.
Eind vorig jaar kregen we een offerte voor 16.700€

Mijn vriend heeft geholpen tijdens de werken waardoor de dakwerker minder uren zou moeten presteren.
We vroegen om rond de schouw te werken maar bij aanvang van de werken hebben we toch besloten de schouw af te breken.
Dit kostte wederom minder tijd aangezien hij niet meer in goede staat was en anders zou opgemetst moeten worden.

We krijgen nu onze factuur in de bus en die bedraagt 19.800€. Dat is 3.100€ meer.
Ik veronderstel dat de dakwerker het recht heeft zoveel meer te vragen?
Zit hier een bepaalde marge op?
We hebben nu wel het probleem dat we niet genoeg geleend hebben bij de bank en serieus wat moeten ophoesten zelf.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Juridisch actief: Nee

#2 , 10 mar 2015 13:19

Is jullie offerte of bestek gedetailleerd ?

Het bestek is bindend voor de persoon die het heeft opgesteld. Het is eigenlijk een aanbod van een contract. De overeenkomst is pas echt als de consument schriftelijk zijn toestemming heeft gegeven, bijvoorbeeld door het bestek te ondertekenen.

Bron: http://www.belgium.be/nl/economie/hande ... n_factuur/
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

mjers

#3 , 10 mar 2015 13:22

Klopt inderdaad!

Een offerte is bindend. Ik zou dit niet zomaar betalen.

Reclame

Turaki

#4 , 10 mar 2015 13:27

Vraag (via AS) waaruit het verschil bestaat tussen offerte en factuur, en dat u het saldo pas zal betalen indien hij dit verantwoordt. Betaal ondertussen wat u verwachtte te betalen (dus offerte min de uren van uw vriend en de werken rond de schouw).

Terug naar “Consumenten Koop”