Interpretatie garantiewet

mjers
Topic Starter
Berichten: 1788

Interpretatie garantiewet

#1 , 10 mar 2015 10:07

Volgens de garantiewet moet de consument na 6 maanden bewijzen dat het defect reeds aanwezig was op het moment van aankoop.

Dit bewijzen is in de praktijk vaak onmogelijk voor de consument.

Dus indien de verkoper moeilijk wil doen kan hij weigeren herstellingen te doen op producten die ouder dan 6 maanden zijn? Ook al vallen ze nog in garantie...

Dit kan toch de bedoeling niet zijn van deze wet?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW

#2 , 10 mar 2015 10:45

Een wet is er om rechtszekerheid te bieden voor alle partijen. Het kan dus ook niet de bedoeling zijn dat de consument altijd gelijk krijgt. In de praktijk komt een gebrek meestal in de eerste maanden naar boven, en daar is de consument goed beschermd.

Reclame

Terug naar “Consumenten Koop”