Na het overlijden van mijn vader zijn mijn moeder en ik ten rade gegaan bij een notaris. Het eerste consultatie-uur is gratis en dat heb ik nog uitdrukkelijk gevraagd aan de notaris maar tot onze grote verwondering kregen wij een factuur in de bus. Terwijl wij duidelijk hadden aangegeven dat we voor info kwamen begon hij in volle haast onze identiteitskaarten te kopiëren en lijst te overlopen wat we allemaal moesten meebrengen van documenten tegen de volgende keer. Omdat mij moeder en ik hier een slecht gevoel over hadden heb ik enkele dagen later telefonisch contact opgenomen met die notaris om te melden dat we het dossier toch maar niet gingen opstarten bij hem. Tot onze grote verwondering kregen wij een factuur van 165 € in onze brievenbus. Ze hadden al zogezegd inlichtingen gevraagd bij het registratiekantoor, opzoeking centraal register voor testamenten en fiscale opzoekingen gedaan.. Dat kan toch zomaar niet ?
Zijn wij verplicht om dit factuur te betalen ? Of kunnen we acties ondernemen om het niet te moeten betalen ?
Mvg
Kim