Ik heb een vraagje in naam van mijn schoonmama:
Ze is bijna 2 weken geleden bij haar vriend (wettelijk samenwonend) vertrokken na erachter gekomen te zijn dat hij er meerdere vrouwen op nahield, vulgaire plraat via email en sms verkocht en afspraakjes had met deze vrouwen en andere koppels.
Ze woont tijdelijk bij ons is, maar nu dreigt haar ex met vanalles.
Ze wilt haar domicilie en wettelijk samenwonen nog niet beeindigen op basis van een telefoontje met haar advocaat (ook ivm haar meubels ed die daar nog staan).
Nu dreigt hij met deurwaarder en allerlei kosten, omdat ze verplicht is binnen de drie dagen haar domicilie om te zetten.
Kan mij hier iemand advies in geven? Kan hij dit? Of mag mijn schoonmama haar domicilie daar nog laten staan totdat ze zeker is dat de inboedel eerlijk verdeeld kan worden.
In principe mogen wij met een slotenmaker en politie nog binnen voor haar spullen (hij heeft de sloten al op dag één laten veranderen), maar we durven dit niet goed uit schrik voor zijn agressieve reactie en de angst dat hij hier thuis zou aankomen (we hebben nog kleine kindjes en de angst dat hij aggressief wordt)...