Werkloosheidsuitkering - RVA heeft 4 weken tijd...

Thomassetti
Topic Starter

Werkloosheidsuitkering - RVA heeft 4 weken tijd...

#1 , 01 mar 2015 10:48

Hallo iedereen ik zit ook met een paar vragen over mijn situatie van werkloosheiduitkering.

Ik heb een uitkeringsaanvraag gemaakt op 15/01/15 ik ben uitkeringsgerechtigd vanaf 02/01/15
ik werk voornamelijk via het online dossierbeheer via de HVW .

daar volg ik al geringe tijd het verloop naar de goedkeuring van de uitkering volgens info via dit online dossier zijn alle documenten op 30/01/2015 Verstuurd naar RVA :
Hierop is reeds lange tijd een beslissing genomen daar het compleet germarkeerd stond een 2tal weken na verzending.
Print screen ter info
Afbeelding

nu zit ik al geruime tijd te wachten op een andere beslissing/controle ? van de Ec3
Afbeelding

Ik neem aan dat dit de controle van mijn elektronische werkkaart is, nu is mijn vraag sinds ik ervoor geopteerd heb alles elektronisch te behandelen (geadverteerd als sneller vlotter)
Afbeelding

Nu blijf ik wachten op deze controle en ook bij mij is het deze maandag/dinsdag de periode van 4 weken (voor controle van ec3?) ook verlopen.
Ik heb reeds eergisteren de Controlekaart voor Februari ook verzonden.
Ondergaat deze ook de controle die de kaart van januari heeft gekregen(4weken wachtijd) of word deze samen met januari afgehandeld?

Afbeelding

Ik hoop een beetje duidelijk mijn zaak verwoord te hebben ,

Dank bij voorbaat en Mvg

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV

#2 , 01 mar 2015 18:11

Je hebt bewust een electronische dopkaart verzonden, of besef je dat niet?

Thomassetti
Topic Starter

#3 , 01 mar 2015 19:32

ja uiteraard. ik vind gewoon vreemd de tijd die erover gaat..

Reclame

JPV

#4 , 01 mar 2015 19:49

Heb je alle betalingen gedaan aan je vorige werkloosheidskas? (alle terugbetalingen die dienden te gebeuren, als er zo'n waren)?

Thomassetti
Topic Starter

#5 , 02 mar 2015 00:16

Nooit eerder uitkeringsgerechtigd geweest. Aller eerste aanvraag.

Bedankt alvast

JPV

#6 , 02 mar 2015 07:54

Vreemd, de HVW heeft een document C8 (mogelijks voor jou te bekijken via : https://diensten.rva.be/apps/docmgt/doc ... fert_N.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;) opgesteld, zij gaan daar dan wel van uit. Nooit in je jeugd tijdelijk werkloos geweest of jongerenvakantie genomen? Ook dat is werkloosheid, hé.

Zo'n C8 is in principe enkel nodig als je vroeger elders werkloos geweest bent. Dan moet dit ingevuld worden en zal de vorige uitbetalingsinstelling kijken of er daar nog schulden openstaan. Dat kan het dossier wat vertragen.

Thomassetti
Topic Starter

#7 , 02 mar 2015 11:26

Ja nu je het zegt ik ben wel in men beginjaren bij een vakbond aangesloten geweest. Maar niet voor werkeloosheid. Hopelijk neemt het niet al te veel tijd meer in beslag..

Thomassetti
Topic Starter

#8 , 02 mar 2015 13:12

Na telefonisch contact is me duidelijk geworden dat ze nog niet in bezit zijn van bewijs van inschrijving van VDAB. wat zeer vreemd is want die heb ik nochtans zelf in de brievenbus bij hun gaan gooien.
Ga nu een nieuwe kopie printen en dan zou overgegaan worden tot betaling.
Ik noteer hier nog wel de afloop.
Bedankt JPV !

Terug naar “Werkloosheid”