Interim contract: nieuw contract maar opbracht beëindigd

Sianna
Topic Starter

Interim contract: nieuw contract maar opbracht beëindigd

#1 , 28 feb 2015 07:48

Ik heb vier maanden op interimbasis gewerkt voor een bedrijf. Verleden week was mijn laatste week, dixit mijn supervisor van het bedrijf waar ik werkte.
Nu krijg ik van het interimkantoor mail dat er een nieuw contract is opgesteld voor volgende week! Nochtans heb ik hen via email laten weten dat de opdracht ten einde liep op 27/02...

Ik ga maandag in het kantoor langsgaan om dit recht te zetten, maar ik vroeg me af, wat gebeurt er als ik dat contract onderteken? Zijn ze verplicht van me uit te betalen (ook al werk ik niet)?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
de reden
Juridisch actief: Nee

#2 , 28 feb 2015 11:37

Ik ga maandag in het kantoor langsgaan om dit recht te zetten, maar ik vroeg me af, wat gebeurt er als ik dat contract onderteken? Zijn ze verplicht van me uit te betalen (ook al werk ik niet)?

burgerlijk wetboek
Art. 1134. Alle overeenkomsten die wettig zijn aangegaan, strekken degenen die deze hebben aangegaan, tot wet.
Zij kunnen niet herroepen worden dan met hun wederzijdse toestemming of op de gronden door de wet erkend.
Zij moeten te goeder trouw worden ten uitvoer gebracht.
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

JPV
Juridisch actief: Ja

#3 , 02 mar 2015 09:07

Ik heb vier maanden op interimbasis gewerkt voor een bedrijf. Verleden week was mijn laatste week, dixit mijn supervisor van het bedrijf waar ik werkte.
Nu krijg ik van het interimkantoor mail dat er een nieuw contract is opgesteld voor volgende week! Nochtans heb ik hen via email laten weten dat de opdracht ten einde liep op 27/02...

ze zijn verplicht om je uit te betalen als je je effectief hebt aangeboden om te werken. Als het interimkantoor je een arbeidsovereenkomst geeft en ze schrappen die niet, dan zal je ook geen werkloosheidsuitkeringen kunnen trekken.

Reclame

Terug naar “Andere”