Verkeersremmers

Miguel
Topic Starter

Verkeersremmers

#1 , 24 feb 2015 13:19

Gisteren reed ik, tegen toegelaten snelheid, over een kruispunt dat voorzien is van een verhoogd verkeersplateau. (Waterloostraat in Berchem)
Bij het verlaten ervan raakte de onderkant van de auto de straatstenen omdat duidelijk te zien is dat het niveauverschil tussen plateau en straat veel te hoog en te steil is.
Nu blijkt dat er deze morgen een grote olieplek is op de autostaanplaats in de kelder. Dus heb ik schade opgelopen.
Wat kan ik doen ?
Welke normen zijn er voor de aanleg van zo een plateau ?
Hoe deze fout en schade laten vaststellen ?
Dank voor de hulp.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Lanox
Juridisch actief: Nee

#2 , 24 feb 2015 13:30

Ik vind het vreemd dat u enerzijds niet weet aan welke normen zo een plateau moet voldoen, maar anderzijds wel weet dat het te hoog en te steil is.
http://www.wegcode.be/wetteksten/sectie ... 4-bijlage2

U dient trouwens uw snelheid aan te passen aan de omstandigheden. (zie artikel 10 van de wegcode)

ddanck
Contacteer: Website

#3 , 24 feb 2015 14:13

Vooreerst, een verkeersdrempel mag u slechts tegen een maximale snelheid van 20 km/u overrijden.

Bovendien zijn er specifieke vereisten waaraan een verkeersdrempel moet voldoen.

Ten slotte - en daar zit uw grootste probleem - hebt u geen enkel bewijs dat de schade aan uw voertuig zich heeft voorgedaan op deze verkeersdrempel. Van alle vragen om vergoeding die worden gericht aan de gemeente of het Gewest, wordt de overgrote meerderheid afgewezen omwille van een gebrek aan bewijs. Als u dus niet ter plaatse bleef en de politie liet komen en u heeft geen bewijs, is de kans bijzonder klein dat u enige vorm van vergoeding kan krijgen.
Gratis je verkeersboete berekenen - www.overtreding.be
Verzoekschrift eerherstel - www.eerherstel.be
Hoeveel loonbeslag kan er bij jou gelegd worden? www.beslagcalculator.be

Reclame

Terug naar “Verkeersongevallen”