verandering verblijfsregeling kinderen

philippe26
Topic Starter

verandering verblijfsregeling kinderen

#1 , 24 feb 2015 10:24

In 2010 is ons EOT uitgesproken. De kinderen veblijven bij mij om de 2 weekend s. Onderhoudsgeld wordt betaald als ook de helft van de school en medische kosten. Nu ik wettelijk samenwoin met mijn partner en wij een huisgekocht hebben, zou ik de verblijfsregeling willen aanpassen. Als gewijzigde situatie breng ik aan dat ik nu dichter bij de kinderen woon. Ik heb dit ook met de kinderen besproken ( 10 en 12 jaar ). Zij vinden dit een goed idee.
Ik weet ondertussen dat als mijn ex akkoord gaat wij alle op papier kunnen zetten en laten homologeren bij de familierechtbank.
Maar wat is de procedure als zij niet akkoord gaat?
kan dit zonder advocaat?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Madeliefje35

#2 , 24 feb 2015 12:26

als zij niet akkoord gaat, zal je toch naar de rechtbank moeten gaan, vrees ik...

duma

#3 , 26 feb 2015 13:04

Als zij niet akkoord gaat, zal u via de familierechtbank moeten gaan. Deze zal het pas van bemiddeling kiezen, dus indien het mogelijk is, dat eerst zelf proberen (met een erkend bemiddelaar!) zodat dat niet als vertragingsmanoeuvre tijdens de rechtszaak gebruikt kan worden.

Advoaat is aangeraden, deze is altijd beter op hoogte van wetten, gebruiken en juridische terminologie, opstellen van documenten, ....

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”