Besten,
Mijn schoonvader van + 70j heeft al een 3-tal jaar een vriendin van -40j. De vrouw heeft een verleden in bars (waar hij haar ook heeft leren kennen) en heeft in mijn vader een makkelijk slachtoffer gevonden voor een goed leven. Zo heeft zij hem meubels, auto, bedrijfspand, reis, ... afgesnoept.
Nu is het echter zover gekomen dat hij schulden heeft ten belopen van enkele (tien)duizenden Euro. Naar haar toe doet hij alsof er niets aan de hand is en blijft hij haar betalen voor haar gezelschap (als ze samen zijn, is dat op het avonduur om samen op restaurant te gaan, of overdag waarbij ze -vermoed ik- ook steeds met een smoesje geld aftroggelt).
Probleem is dat hij niet minder begaafd is of zo, alleen nogal naïef en dolverliefd. Elke normale mens ziet dat zo'n 'mooie' vrouw maar voor 1 reden bij mijn 'door de tijd getekende' (en daardoor minder knappe) vader is.
We willen graag dat het stopt. Kunnen wij haar juridisch een verhaal maken ivm 'Misbruik van vertrouwen' of zoiets?
Ik ben bang dat als er geen juridische weg is om haar te stoppen, we een directere, persoonlijkere aanpak zullen moeten toepassen om deze praktijk een halt toe te roepen.
Alvast dank voor jullie advies.