Besten,
Ik en mijn vriendin, beide Nederlander, zijn voor een huis bezig in de grensstreek, in Achel. Wij hebben een akkoord van de KBC, maar er is op dit moment een dossier in aanvraag bij de Fortis. Wij hebben tot 3 maart de tijd om een akkoord of 3 weigeringen te krijgen. De eerste weigering hebben we al van de ING, omdat mijn vriendin geen vast contract heeft.
Nu is het zo, de KBC stelt dat wij komende maandag getekend moeten hebben, anders moeten we het dossier opnieuw indienen. Alleen van de Fortis horen wij woensdag of donderdag pas iets van. Wij zouden liever naar de Fortis gaan, omdat de rente op dit moment aantrekkelijker is, namelijk 2,62% tegen 3,20% bij de KBC. Plus de KBC verlangt nog €7000,- extra inleg. Maar als wij de KBC laten schieten, en de Fortis verkoopt ons nee, kunnen we niet 3 weigeringen overleggen aan de makelaar, en een nieuw dossier bij de KBC gaat niet klaarkomen voor 3 maart.
Onze vraag is nu, kunnen wij tekenen bij de KBC, en mocht de Fortis alsnog met een ja komen, ons nog beroepen op bedenktijd? Een Belgische vriend van mij stelt dat we 7 dagen bedenkt tijd hebben. Klopt dit?
Met vriendelijke groet