Factuur betaald maar krijg opnieuw verzoek tot betaling

CAS123
Topic Starter

Re: Factuur betaald maar krijg opnieuw verzoek tot betaling

#16 , 19 feb 2015 16:34

Ik was samen met mijn vriend naar de garage gegaan deze morgen om alles uit te leggen.. Ze waren echt helemaal niet vriendelijk en gaven mij de schuld. Ah ja want er staat op dat het betaald is met BC, en natuurlijk hebben ze daar geen fout in gemaakt. De baliemederwerker heeft mijn gegevens genoteerd en gaat het overleggen met de verantwoordelijke, die pas over 2 weken terug is van verlof. Afwachten dus.. En ja een foto maken, daar dacht ik natuurlijk pas aan toen we in de auto terug naar huis zaten. Hoe dan ook, ik wil een kopie van die factuur zodat ik in ieder geval iéts in handen heb mocht het verder gaan. Mijn eigen factuur kan ik niet meer terugvinden na verhuis. Stom stom. Daar stond hetzelfde op, betaald, met bc. Maar had ik nooit bij stilgestaan natuurlijk.

Het enige dat ik wel heb gevonden in mijn bankafschriften is dat ik die zelfde dag, een kwartiertje na het verlaten van de garage, contant geld op mijn eigen rekening ben gaan storten. Het bewijs dat ik wel degelijk veel cash geld op zak had toen ik van de garage kwam en daardoor ben ik er ook zeker van dat ik daar contant heb betaald, ook al willen ze mij doen twijfelen.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
bartvdv

#17 , 19 feb 2015 17:13

Het enige dat ik wel heb gevonden in mijn bankafschriften is dat ik die zelfde dag, een kwartiertje na het verlaten van de garage, contant geld op mijn eigen rekening ben gaan storten. Het bewijs dat ik wel degelijk veel cash geld op zak had toen ik van de garage kwam en daardoor ben ik er ook zeker van dat ik daar contant heb betaald, ook al willen ze mij doen twijfelen.
Of het geld dat je eigenlijk aan de garagist moest betalen… bewijst toch niks.

CAS123
Topic Starter

#18 , 19 feb 2015 17:37

Neen het bewijst niks, alleen voor mezelf. Want bij de garage wouden ze me doen twijfelen over mijn betaalwijze.

Reclame

CAS123
Topic Starter

#19 , 19 feb 2015 17:38

Maar mag ik wel terug gaan naar de garage morgen en eisen dat ik een kopie van die factuur meekrijg? Of hebben ze het recht die te weigeren?

denlowie
Juridisch actief: Nee

#20 , 19 feb 2015 19:23

Zij hoeven hun boekhouding je niet te tonen.

Het is aan u om te bewijzen dat je betaald heeft, op je factuur dat je ontvangen geeft, en je heeft die betaald dan zal daar ten minstens opstaan " voldaan"

het enigste bewijs dat zij hebben is dat je wagen die dag in hun garage is binnen is geweest, dit staat in een genummerd register waar niet met te foefelen valt.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

CAS123
Topic Starter

#21 , 19 feb 2015 19:25

Daar staat ook op voldaan, maar ik heb mijn factuur niet meer bij de hand. Bij de garage ligt hij wel, ze hebben hem vanmorgen laten zien en er staat op dat er betaald is. Ik wil dat graag hebben als bewijs, voor het geval dat ze toch opeens een nieuwe factuur aanmaken waar niet meer 'betaald' opstaat..

denlowie

#22 , 19 feb 2015 19:50

Als er betaald op staat waar word er dan over gediscuteerd ?
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

CAS123
Topic Starter

#23 , 19 feb 2015 20:40

Er staat op dat er betaald is met bancontant, maar ik heb contant betaald. Dus ze vinden de betaling niet terug in hun bankoverzicht vermoedelijk..

Franciscus

#24 , 19 feb 2015 23:21

Betaald Contant kan toch ook.

CAS123
Topic Starter

#25 , 20 feb 2015 10:40

Betaald Contant kan toch ook.
Haha ja eigenlijk wel. Zal het eens zeggen als ik ze nog spreek.

Terug naar “Consumenten Koop”