Hallo iedereen,
Gisteren kreeg ik jammer genoeg te maken met de malafide praktijken van de boekenservice ECI.be en zou daarom om jullie opinie willen vragen:
In de nabije toekomst is een van mijn leesgrage vrienden jarig en toevallig zag ik gisteren op een ander forum iemand iets vertellen over een wedstrijd van ECI.be waarmee je een boekenpakket kon winnen. Het enige wat je daarvoor moest doen was een account aanmaken op http://www.eci.be" onclick="window.open(this.href);return false;. en ,zonder erbij na te denken, ging ik een kijkje nemen en besloot uiteindelijk toch een account aan te maken (het zag er niet bepaald een oplichterssite uit), iets wat ik beter niet had gedaan... Tijdens het aanmelden vroeg men naar mijn adres en telefoonnummer, privegegevens die ik liever niet deelde en daarom besloot ik zowel een vals adres (100% zeker dat het niet bestaat in België) als een valse gsmnummer (wederom 100% zeker dat het niet bestaat) in te vullen aangezien bij eventuele winst er toch sowieso een e-mail ging worden gestuurd naar mijn mailadres (deze was wel m'n echte). Vervolgens verscheen er een pop-up met de gebruikersvoorwaarden en na een korte blik (geloof het of niet, ik heb er weldegelijk een vluchtige blik op geworpen) heb ik het 'Ik accepteer de voorwaarden'-vakje aangetikt waardoor mijn account een feit was. Eenmaal achter de rug, verscheen er een nieuw scherm waarop stond aangegeven dat ik vanaf nu elk kwartaal voor minstens 7,50€ aan boeken zou bestellen, iets helemaal anders als die zogezegde wedstrijd...
Aanvankelijk gaf ik er geen aandacht aan, maar toen ik toch eens ben gaan googlen, merkte ik op dat er weldegelijk mensen problemen hebben gehad met deze maffiosi (bij gebrek aan een beter woord in mijn ogen).
Het komt er nu op neer medeforumgenoten; denken jullie dat ik weldegelijk problemen kan krijgen met dit alles wetende dat ikzelf 17 jaar (en dus minderjarig) ben, geen correcte contactgegevens op mijn mailadres na heb gegeven en op geen enkel moment mijn eigenlijke handtekening heb geplaatst? Hoe dan ook, ik heb mijn lesje geleerd en zal vervolgens de voorwaarden wel lezen!
Alvast bedankt om de tijd te nemen om dit alles te lezen!
MVG
Jonas_VO
PS: Mijn welgemeende excuses als deze topic in het verkeerde subforum staat, ik verzet hem met plezier mocht dit het geval zijn!