Parkeerzone geldig voor bord?

DR_Kay
Topic Starter

Parkeerzone geldig voor bord?

#1 , 15 feb 2015 12:59

Hallo,

Onlangs een retributie ontvangen voor het parkeren in een zone betalend parkeren.
Maar mijn vraag is, of dit bord juist gepositioneerd staat en of voertuigen die ervoor geparkeerd staan ook onder de zone vallen.

Afbeelding

Dit betreft 1 straat die halverwege in een bocht naar rechts draait en het bord staat net achter de bocht.
Voor de bocht staat ook nergens een betaalautomaat en heb ik ook nog nooit een probleem gehad.

Het parkeerbedrijf weerlegt de klacht nu zijnde "u staat in een zone geparkeerd", maar voor zover ik weet sta ik dus voor het eerste zone bord op mijn toegangsweg.

Bedankt voor jullie hulp.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
DR_Kay
Topic Starter

#2 , 16 feb 2015 12:56

Bedankt voor uw antwoord!

Ik ben er zeker van dat er op het bord geen "herhaling" stond.
De foto werd genomen in Aalst.

Ik heb even op Google maps gekeken en er staat een foto op vóór ze de buurt vernieuwd hebben. op die foto staat het bord duidelijk op de juiste plaats [foto: 2009];

https://www.google.be/maps/@50.940946,4 ... e0!6m1!1e1

Maar nu hebben ze het bord een 3 tal meter verder gezet, waardoor mijn parkeerplaats dus voor het bord valt [foto: 2014]

https://www.google.be/maps/@50.940999,4 ... e0!6m1!1e1

Vandaar wsl de verwarring van het parkeerbedrijf.
Ik heb inmiddels antwoord ontvangen op mijn klacht:

"Bij nader en grondig onderzoek van deze klacht kunnen wij tot onze spijt geen gegronde en wettelijke reden aanhalen die tot annulatie van uw retributiebon zou kunnen leiden volgens het retributiereglement van de Stad.

De signalisatie te AALST is opgesteld conform de wetgeving op het plaatsen van signalisatie.

Verkeersborden die een betalende- of blauwe zone aanduiden, zijn zonale verkeersborden. Dit houdt in dat één verkeersbord verantwoordelijk is voor de signalisatie van één of meerdere straten."

Ik ben ook niet de enigste die hier verward is, want toen ik naar het kantoor in Aalst trok, zei de persoon achter de balie zelf, dat hij daar ook al opgeschreven werd.

Zou ik hiermee dus verder gaan of heb ik te weinig kans?

sloeberken

#3 , 16 feb 2015 15:34

Foto opeisen, die word in Aalst altijd genomen. Dat bord is toe ze voetpad en straat heraangelegd werd voorlopig herplaatst en is niet terug geplaatst.
Als je voor dat verkeersbord staat kan u niemand beboeten.
Laatst gewijzigd door sloeberken op 16 feb 2015 15:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Reclame

Turaki

#4 , 16 feb 2015 17:01

Als daar uit af te leiden valt waar het voertuig staat ...
Is zeker niet altijd duidelijk.
Dan lijkt het mij ook zeer moeilijk voor de parkeerfirma om aan te tonen dat de wagen verkeerd stond.

DR_Kay
Topic Starter

#5 , 16 feb 2015 19:45

Mijn probleem limiteert zich enkel tot het retributiereglement.
Moest ik wel degelijk verkeerd geparkeerd sta (wat volgens mij ook niet het geval is, aangezien het parkeerverbod pas start vanaf 15/2), is dat een zaak voor de politie.

Ik ga bovenstaande argumenten nog eens formuleren aan het parkeerbedrijf en ben benieuwd wat hun reactie zal zijn.

Terug naar “Verkeersongevallen”