18 jaar en uit huis gegooid

rednax182
Topic Starter

18 jaar en uit huis gegooid

#1 , 15 feb 2015 15:32

Ik ben 18 jaar en uit huis gegooid
Nu lees ik op http://www.jeugdrecht.be" onclick="window.open(this.href);return false; tot mijn ouders niet zomaar de sloten kunnen veranderen zolang ik in de bevolkingsregisters sta ingeschreven
Nu heeft mijn moeder mij daar uit geschreven en toen heb ik politie gebeld zij konden mij dus niet meer binnen laten aangezien ik niet meer in het bevolkingsregister ingeschreven sta
Kan en mag mijn moeder mij zomaar uitschrijven uit het bevolkingsregister?
Zo nee wat kan ik hier tegen doen?
Nu heb ik ook ergens gelezen tot mijn moeder tot mijn 21ste onderhoudsplichtig is kunnen jullie mij hier meer informatie over geven wat dit precies inhoud?

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV

#2 , 15 feb 2015 16:05

de reden waarom je uit het huis gegooid bent, kan wel eens héél belangrijk zijn.

rednax182
Topic Starter

#3 , 15 feb 2015 17:56

De reden is voor mij zelf ook niet erg duidelijk er was vooral veel ruzie en daardoor kwam ik weinig thuis en er kwam ook bij ik had een ongeluk gehad met mijn auto die had ik van mijn eigen geld gekocht in november 2014 heeft mijn stiefvader een bedrag van bijna 9000 euro gekregen van mijn auto wat tot mij toebehoord maar de verzekering stond op zijn naam( de auto op die van mij en bij de verzekering was bekend tot het mijn auto was ik betaalde ook de premie) mijn moeder wou mij dit geld niet geven toen heb ik haar auto gepakt en gezecht je krijgt de auto terug als ik mijn geld heb op dat ogenblik heeft mijn moeder de auto als gestolen opgegeven en de sloten van het huis veranderd (dus ik kwam niet meer binnen) terwijl ik wel daar ingeschreven was dit gedurende 3 weken mijn moeder reageerde nergens meer op deed ook de deur niet open als ik aanbelde toen heb ik met haar auto een ongeluk gehad ze is toen niet naar het ziekenhuis of iets gekomen en toen heeft ze mij uitgeschreven en wilt nog steeds mijn geld en mijn spullen niet geven

Op internet heb ik gelezen tot zij wel nog onderhoudsplichtig is hier doet zei niks aan ik heb ook gelezen tot zei wel verplicht is voor mij fatsoendelijk onderdag te regelen en geld te geven zodat ik normaal kan leven ook dit doet zei niet

Reclame

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#4 , 15 feb 2015 18:47

Dus als na een eerste ongeval met uw auto hebt u een ongeval gehad met een gestolen auto. U hebt die zonder toestemming gebruikt.
Een auto kan een eigenaar hebben een titularis van de nummerplaat en een verzekeringshouder... het is deze laatste die het geld ontvangt als er schade is niet de bestuurder van de wagen ook al is dat de eigenaar. Dus had u de verzekering ook op uw naam moeten zetten.
Het wegnemen van iemand anders zijn auto nl die van uw moeder zonder haar toestemming is op zijn minst misbruik van vertrouwen tot diefstal al of niet met verzwarende omstandigheden.Een gestolen wagen is niet verzekerd - blijkbaar ook nog in ziekenhuis ... mogelijk daar ook terugvordering. Dus daar zal u ook de rekening van krijgen los van mogelijk een strafzaak wegens de strafbare feiten.

Onderhoudsplichtig dat klopt maar daartegenover staat respect van de kinderen....
Ik vrees dat uw ouders (moeder) wel een aantal redenen hebben om zo te reageren.

Wie er effectief gelijk heeft dat zal u weten als u de zaak voor de bevoegde rechtbank zal brengen ... nl de vrederechter.
Het beste is dat u eens bij de sociale dienst van het OCMW info gaat halen.

rednax182
Topic Starter

#5 , 15 feb 2015 19:55

Het OCMW doet niks omdat ik nergens meer ingeschreven sta op dit moment ben ik dus illegaal
De zaak over de auto is afgerond ze hebben mij niet opgepakt voor diefstal aangezien het van directe familie is is dit geen diefstal en is de auto wel verzekerd

Heeft u een email adres of iets hoe ik de vrede rechtbank kan bereiken? Mijn moeder woont in de gemeente Riemst

Franciscus

#6 , 15 feb 2015 20:19

Kanton Tongeren ......
En heeft de rechtbank dat al dusdanig al zo beslist ...
Verzekering is zo wie zo nog een andere zaak...

U kan zeker naar de rederechter stappen dan is er tenminste duidelijkheid over die zaak ook.

OCMW van het adres van uw laatste inschrijving is bevoegd.

JPV

#7 , 15 feb 2015 21:42

Als u een volledig antwoord wil, zal moeten geweten zijn waarover die ruzies gingen.

rednax182
Topic Starter

#8 , 15 feb 2015 21:44

Ze dachten tot ik aan drugs verslaafd ben en verkocht daar gingen ze meestal over en de tijden tot ik thuis kwam 3-4 uur snachts (door mijn werk in de horeca)

Franciscus

#9 , 15 feb 2015 21:54

U staat nu dus ook als A.A.C.B. Ambtelijke Afschrijving bij Collegiaal Besluit ...houdt ook in dat u nu een niet-inwoner van België bent met alle gevolgen van dien - SIs kaart vervalt ..nu dus de inschrijving is nu via uw I.K. - uw ziekenfonds is dus ook niet meer geregeld gezien u niet meer ten laste van uw ouders staat en adres verzekering en inschrijving uw voertuig ook niet meer
Wat ik wel raar vind is dat u op zo'n korte termijn zou zijn afgeschreven. Normaal duurt van dat van min 2 maanden tot 6 maanden.
Het laatste OCMW waar u gewoond hebt is wel datgene waar u moet zijn ...
U kan ook info bekomen via http://www.caw.be" onclick="window.open(this.href);return false; en of via een JAC ....

Maar zoals JPV schrijft vermoedelijk is dit niet het ganse verhaal.

rednax182
Topic Starter

#10 , 15 feb 2015 22:27

Mijn moeder heeft mij uitgeschreven en 3 dagen erna stond ik daar met politie aan de deur zei konden mij geen toegang geven tot het huis onda mijn moeder een papier bezitte tot ik uitgeschreven was
Is het OCMW morgen geopend aangezien het carnaval is?

Franciscus

#11 , 15 feb 2015 23:11

Is dat een officiële feestdag???
Ga naar de gemeente en vraag een afschrift van uw 'ambtelijke afschrijving dan hebt u al de data waarop alle officiële stappen genomen zijn'
Normaliter moet bij een VRAAG om uitschrijving een onderzoek plaatsvinden door een bevoegd inspecteur. In de gemeente is die taak in eerste instantie gegeven aan de lokale politie maar het kan ook een andere dienst zijn die bevoegd is.
Wanneer die vaststelt dat iemand er niet meer woont stelt deze een rapport op - in feite twee
één : een administratieve akte coor de gemeente met een VOORSTEL tot Ambtelijke afschrijving naar de gemeente.
twee: een PV aan het parket na 15 dagen wegens inbreuk bevolking want is een correctioneel vervolgbaar feit .

Waar verblijft u NU?

rednax182
Topic Starter

#12 , 15 feb 2015 23:18

Oke ik verblijf nu bij vrienden moet eigenlijk van dag tot dag bekijken waar ik kan blijven ik heb ook helemaal geen inkomen

Franciscus

#13 , 15 feb 2015 23:23

U werkte toch in de horeca??

rednax182
Topic Starter

#14 , 15 feb 2015 23:30

Sinds korte tijd niet meer

JPV

#15 , 16 feb 2015 19:55

Ze dachten tot ik aan drugs verslaafd ben en verkocht daar gingen ze meestal over en de tijden tot ik thuis kwam 3-4 uur snachts (door mijn werk in de horeca)
Enkele vragen:
- waren je ouders akkoord dat je in dat café/disco/... werkte?
- waren je ouders akkoord dat je na 23 uur daar nog werkte?
- was je reeds voor je 18e daar aan het werk?
- werd je in het wit betaald na 23 uur?
- welke auto heb je gekocht?

Terug naar “Andere”