Zwangerschapsvergoeding en kraamgeld.

J.Danyi
Topic Starter

Zwangerschapsvergoeding en kraamgeld.

#1 , 12 feb 2015 18:23

hallo,

Om het kort te houden,

Mijn vriendin heeft voor haar(en mijn) kind (geboren te Gent) geen zwangerschapsvergoeding en kraamgeld gekregen.
Dat kon ook niet omdat ze geen verblijfsvergunning had en ik mijn kind ook niet kon erkennen omdat de ex van mijn vriendin de wettelijke vader was geworden. Na de scheiding van mijn vriendin en haar ex man heb ik de zaak in orde gezet.
Nu heb ik mijn kind erkend en mijn kind wordt Belg door mij. Ik zal gezinshereniging doen zodat ook mijn vriendin in orde is
wat de verblijf enz betreft. Mijn vraag is --> Kan ze nog zwangerschapsvergoeding en kraamgeld krijgen?. Kind is ondertussen
4jaar geworden in September 2014.

groeten,

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Juridisch actief: Ja

#2 , 12 feb 2015 21:20

wat bedoel je met "zwangerschapsvergoeding"?

Kraamgeld (geboortepremie) kan je krijgen als het kind binnen de 2 maand na geboorte ingeschreven was in België en de aanvrager op dat moment in België aan het werken was. De verjaringstermijn lijkt me echter 5 jaar te zijn, dus niet te lang wachten om alles aan te vragen indein recht..

J.Danyi
Topic Starter

#3 , 12 feb 2015 22:58

Bedankt.

Reclame

Terug naar “Andere”