Verzekeraar rekent al jaren verkeerde bonusmalus aan

bub389
Topic Starter

Verzekeraar rekent al jaren verkeerde bonusmalus aan

#1 , 11 feb 2015 18:21

Goedeavond iedereen,

Ik ben momenteel nog niet gekend met dit soort forums en wil er graag meer gebruik van maken. Ik zit met het volgende verhaal.
Ik ben gestart op 07/06/2010 begonnen met autorijden, toen was ik toevallige bestuurder. Dit was ook ingeschreven.

In het jaar 2011 krijg ik een eerste schadegeval in mijn onrecht. Nog altijd als toevallige bestuurder ingeschreven.
Ik schat dat ik in het jaar 2012 op mijn eigen naam een verzekering open omdat ik alleen ga wonen.

Nu is het 2015 en heb ik geen enkel ongeval meer gehad sinds 2011. Ik zie staan dat ik een bonusmalus heb van 16 en betaal circa 1150 euro/ jaar zonder rechtsbijstand (75 / jaar) voor een gewone berlingo van nog geen 70 KW. Nu was ik dit toevallig eens aan het zeggen aan kennissen die in verzekeringen doen, wat blijkt na een aantal aanvragen door hen heb ik geen bonusmalus van 16 maar een bonusmalus van 6!
Ik zou bij hen 750 euro betalen per jaar incl rechtbijstand ( een verschil van circa 450 euro). Momenteel zit ik nog met een contract maar na dat contract ga ik meteen ook veranderen van verzekeringen. Wat blijkt dat veel mensen zijn overgestapt bij mijn huidige verzekeraar naar die mensen anders had ik het nooit geweten. Ik ben al een 3-4 tal jaar en betaal wss al tal van euros te veel.

Kan hier juridisch gezien iets aan gedaan worden, ik versta al totaal niet hoe dit kan maar bonne.

Misschien kan iemand mij wat verder helpen of tips geven

Groetjes yoachim

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro

#2 , 11 feb 2015 18:40

Bonus-malus als wettelijke verplichting bestaat al lang niet meer. België heeft het verplicht stelsel van bonus malus afgeschaft sinds 01/01/2004.
Bijgevolg kan u niets terugvorderen.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

bub389
Topic Starter

#3 , 11 feb 2015 18:49

Bonus-malus als wettelijke verplichting bestaat al lang niet meer. België heeft het verplicht stelsel van bonus malus afgeschaft sinds 01/01/2004.
Dus in feite moet je dat zelf allemaal bijhouden en kan men doen wat men wilt?

Reclame

denlowie
Juridisch actief: Nee

#4 , 11 feb 2015 19:24

Je zou regelmatig naar de concurrentie moeten gaan om prijs te vragen.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

roharro

#5 , 11 feb 2015 19:36

Zoals dat het geval is voor elk contract moet men zich eerst goed vergewissen
van de voorwaarden vooraleer men een verzekeringspolis tekent.
Men kan niet "doen wat men wil". Enkel wat in de polisvoorwaarden staat.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Gebruiker21

#6 , 12 feb 2015 16:53

Tja, als je zelf de markt niet in het oog houdt, betaal je idd al snel te veel. Ik raad je ook aan om voor andere vaste kosten zoals energie, telecom, etc... eens een kleine vergelijkende studie te maken. Mogelijk betaalt u ook al jaren teveel / zou je bij een andere leverancier een stuk minder betalen.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

mava105

#7 , 12 feb 2015 19:52

[ Dus in feite moet je dat zelf allemaal bijhouden en kan men doen wat men wilt?
Zoals oudere mensen soms zeggen: Het wordt niet allemaal onder uw gat gelegd.

Terug naar “Algemeen”