Op 25.06.2014 ben ik bij hoogdringendheid ter observatie opgenomen in een psychiatrisch centrum.
Op 2 juli 2014 krijg ik in mijn vonnis het volgende te lezen: 'Betrokkene is een ernstig gevaar voor zichzelf en zijn omgeving.' > GO als gevolg.
Nu krijg ik pas mijn medisch patiëntendossier toegestuurd en daarin staat het volgende omschreven:
Status praesens bij ontslag:
Buiten de typische empathische en denkproblemen typisch voor een ( )stoornis vertoonde patiènt geen majeure psychiatrische afwijkingen. Zijn bewustzijn was normaal en hij was goed georiënteerd. Hij vertoonde geen psychose, geen hallucinaties, geen wanen. Hij vertoont ook geen majeure stemmingsstoornis: patiënt is niet depressief en ook niet manisch. Hij is ook niet suïcidaal.
Besluit:
Op 04.08.2014 liep zijn statuut van de gedwongen opname ten einde en verkoos hij om met ontslag te gaan. Hij vertoonde geen geestesziekte in de zin van de wet: geen psychose, geen delirium, geen duidelijke manie, geen duidelijke depressie, geen suïcidaliteit. Volgens mij is er geen levensgevaar voor andermans leven of integriteit.
En dan ondertekend door de behandelende geneesheer.