Ik vraag me af hoe een makelaar kan teweten komen dat je huis verkocht is, (tijdens beruchte 6mnd) en aan wie?
Via het kadaster?
Beroepsgeheimpje

Ben gewoon nieuwschierig!
Mvg
Hoe kom je hierbij Vandebos? Sowieso hebben ze geen rechtstreekse toegang (zonder tussenkomst van een ambtenaar) tot de informatie op de hypotheekbewaring en het zou me zeer sterk verwonderen dat ze dat op het kadaster wel zouden hebben.Makelaars hebben via een applicatie toegang tot het kadaster/hypotheekkantoor. het is dus niet byzonder moeilijk voor hen om in een agenda bij te houden wanneer ze pand 1,2 of 3 eens dienen te checken 10 maanden nadat hun overeenkomst verliep of werd verbroken.
Wat natuurlijk niet wil zeggen dat die informatie niet op te vragen is, maar ik geloof niet dat het zo eenvoudig is als even online inloggen om het op te zoeken.Voor al deze functionaliteiten ziet de Patrimoniumdocumentatie er altijd op toe dat de privacy wordt gerespecteerd en beschermt ze bepaalde persoonsgegevens. Het is bijvoorbeeld niet mogelijk om op te zoeken wie de eigenaar is van elk perceel.
Klopt, maar je kan geen persoonsgegevens zien op die site. Bovendien zijn die gegevens openbaar, je kan op het hypotheekkantoor zelfs een kopie van de akte opvragen, maar dan wordt dat wel geregistreerd en betaal je ervoor.Iedereen kan wel de openbare verkopen opzoeken voor het ganse land:
http://www.immonot.be/Taker/Argus.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
Weet echter niet of er iets dergelijks bestaat voor verkopen uit de hand.