Watermeter

Annetje
Topic Starter

#31 , 14 mei 2008 10:48

Toch klopt wat JohnD zegt.
De buurman is verplicht ons ten aller tijde binnen te laten om naar die watermeter te kijken?
Er loopt bij ons een buis van die watermeter, en daar hebben wij trouwens een lek in.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JohnD

#32 , 14 mei 2008 15:29

De buur is dan wel verplicht om ons ten alle tijden in zijn huis te laten, maar dat botst dan toch weer met een andere recht van de mens he?
Idd en ik vraag me af of dat ergens wit op zwart geschreven staat. Het is niet omdat het waterverbruik slechts een maal per jaar genoteerd word dat ik ook slechts eenmaal per jaar toegang zou hebben tot de plaats waar de watermeter opgesteld staat. Het feit dat de WM dit alles toestaat vind ik een heel bedenkelijke zaak.
Ik twijfel er dan ook geen seconde aan dat indien je hier bezwaar tegen hebt en je de zaak voor de vrederechter sleept je gelijk zal krijgen.

Annetje
Topic Starter

#33 , 14 mei 2008 21:33

Wss komt er wel een rechtzaak van meer dan de watermeter.
Dus als ik er dan toch een rechtzaak van maak kan ik er meteen de watermeter er ook bij halen :P

Vrijdag wordt de woning gecontroleerd en zal het zeker vermelden

Reclame

kvds

#34 , 17 mei 2008 15:25

Eén waterteller voor verschillende appartementen is zeker wettelijk.
Kijk dit maar na in Antwerpen. De AWW werken zelfs zonder waterteller en berekenen een forfaitair bedrag per kraan. Voorts zijn er duizenden appartementsgebouwen waar slechts één teller is voor het gebouw. Aan de syndicus of andere persoon dan om de verdeling te maken. Trouwens de watermaatschappijen hebben liever slechts één teller voor het gebouw. Het risico van betalingsproblemen ligt dan volledig bij de syndicus die maar het geld bij de huurders moet gaan halen

Annetje
Topic Starter

#35 , 17 mei 2008 15:28

ik denk dat ik verkeerd begrepen wordt met de watermeter.
Wij wonen niet in een appartement, maar in een woonhuis.
Wij hebben zelf een aparte watermeter, maar die watermeter staat in de woning hiernaast, en dat mag niet.
Ons huis is vrijdag gekeurd door de woonwijzer, en die wist ons te vertellen dat dit niet mag. Want de buurman is zogezegd verplicht om ons binnen te laten als wij bij de watermeter moeten zijn. en dat botst met het recht op privacy!

kvds

#36 , 17 mei 2008 16:39

Waarom zou U altijd toegang moeten hebben tot een waterteller. Een watertelelr voor een meergezinswoning of zelfs voor twee woningen (verbouwde) in Uw geval is voldoende. Degene die U het water aanrekent dient U zijn afrekeningen te staven enb daar kan desnoods een kontrole van de teller bijhoren. Ik zie daar niets onwettelijk aan. Ik heb dezelfde situatie en kan U zeggen dat de watermaatschappij zelfs rekening houdt met de vermindering voor het waterverbruik afhankelijk van de pêrsonen die zijn aangesloten op deze teller. Het zijn ook twee woningen (vroeger één woning) met twee aparte ingangen en twee apparte huisnummers (na de vrbouwing). Evenwel is er steeds een korrekte en transparante afrekening. Ik heb een privé bijkomende teller geplaatst om een onderscheid te kunnen maken tussen het totale en het individuele verbruik van de twee woningen.

JohnD

#37 , 18 mei 2008 03:45

Ons huis is vrijdag gekeurd door de woonwijzer, en die wist ons te vertellen dat dit niet mag. Want de buurman is zogezegd verplicht om ons binnen te laten als wij bij de watermeter moeten zijn. en dat botst met het recht op privacy!
Juist zoals ik dacht.....en ik heb het zelfs niet eens opgezocht.

Annetje
Topic Starter

#38 , 18 mei 2008 13:41

Inderdaad JohnD je hebt zeker gelijk.
Die man zei ook dat de watermaatschappij er niet voor is maar het wel toelaat. maar als we ermee naar de vrederechter stappen wij zeker winnen.

En idd, zoveel moeten we niet bij de watermeter zijn.
Maar het gebeurd al zeker minstens 1x op een jaar, dus is de buurman al zeker 1x op een jaar verplicht ons binnen te laten, wat eigenlijk nergens op slaat he. en van die watermeter lopen er buizen in onze berging, en die buis daar zit een lek, dus... zitten we al aan meer dan 1x op een jaar he

Terug naar “Huren”