partner gebruik bedrijfswagen

MarianVM
Topic Starter

partner gebruik bedrijfswagen

#1 , 09 feb 2015 11:05

Dag allen

Recent ben ik gepromoveerd tot een functie waarbij een bedrijfswagen met tankkaart hoort tot het verloningspakket.
In het contract staat vermeld dat mijn partner eveneens met deze wagen mag rijden en dat het voertuig omnium verzekerd is.

Is het wettelijk toegestaan dat mijn man dagelijks met deze wagen naar het werk rijdt en wat met eventuele ongevallen? In mijn reglement staat hierover niets vermeld.

Bedankt.

Beste groeten
Marian

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Juridisch actief: Nee

#2 , 09 feb 2015 11:39

Als in het contract staat dat uw partner ermee mag rijden, dan mag hij dat, alle dagen van de week en naar waar hij wil.
Had destijds ook een berdrijfswagen. Partner en naaste familie mochten er ook meer rijden.
Zoon is er eens mee naar Nederland gegaan voor een hele week, en had daar een ongeval (alleen materiele schade)
Heb hiermee geen problemen gehad en alles werd via de verzekering geregeld. Hij kreeg zelfs terplaatse een vervangwagen van de leasemaatschappij om ermee terug naar ons land te kunnen reizen. Dat was wel eind 1998..

MarianVM
Topic Starter

#3 , 09 feb 2015 12:35

Bedankt, dat is duidelijk.

Volgens mij wordt in het Leasingscontract opgegeven wat de kilometers zijn woon-werkverkeer. Het woon-werkverkeer van mijn man is ongeveer 4,5 keer meer dan het mijne. Hierdoor wordt er toch meer kilometers gereden met de wagen, dat normaal voorzien was.

Wij vragen ons af of dit eventueel een probleem kan zijn?

Bedankt - Marian

Reclame

MarianVM
Topic Starter

#4 , 09 feb 2015 16:14

Contract nalezen.
Daar staat in wat mag en wat niet.
Denk je dat ik het dan nodig zou vinden om de vraag hier te stellen?

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#5 , 09 feb 2015 22:46

Hoe kunnen wij op een forum weten wat er allemaal in dat contract staat?
Dus u zal uw contract eens grondig moeten lezen ... dus alle kleine lettertjes of het hier via inscannen maar zonder de persoonlijke gegevens hier op het forum zetten.

Sirkii

#6 , 20 feb 2015 12:36

Let wel : als er staat dat de partner er ook privé mee mag rijden dan sluit dit woon-werk verkeer van de partner uit. Woon-werk verplaatsingen zijn een aparte categorie die niet onder de rubriek "Privé" valt. M'n werkgever (groot bedrijf) heeft recent expliciet alle bestuurders van managementswagens deze beperking in de car policy/contract opgefrist .

Kijk dit dus best even na en vraag desnoods om expliciet in je contract de vermelding te laten opnemen dat de partner ook woon-werkverkeer mag rijden. 't Is maar als er een serieus ongeval gebeurt (met grote schade/gewonden) dat mogelijks de miserie begint.

Terug naar “Andere”