Tijdelijke domicilie vriend

westhoek1
Topic Starter

Tijdelijke domicilie vriend

#1 , 05 feb 2015 17:27

Een vriend met franse nationaliteit is net naar BElgië verhuisd en is op zoek naar een appartement. Voorlopig woont hij bij ons (mijn vriend, mezelf en onze dochter) in. Hij heeft net werk gevonden en voor zijn contract moet hij een domicilie adres opgeven. Dus hij heeft zich nu bij ons gedomicilieerd. Een kennis van me zei me dat dit gevolgen kan hebben op het kindergeld dat wij ontvangen voor ons dochtertje. Klopt dat? Ik ben me bewust van de juridische gevolgen inzake aansprakelijkheid en inboedel. Zijn er nog andere gevolgen? Bedankt

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV

#2 , 06 feb 2015 14:10

wat is jullie inkomen?

westhoek1
Topic Starter

#3 , 08 feb 2015 20:05

rond de 5000€ bruto samen denk ik

Reclame

JPV

#4 , 09 feb 2015 07:40

Voor kinderbijslag is er dan geen probleem, gezien jullie al te veel verdienen voor een sociale bijslag.

Andere mogelijke gevolgen kan ik niet direct bedenken. Besef wel dat je een gedomicilieerde persoon niet vlug uit het huis kan krijgen.

giserke

#5 , 09 feb 2015 09:19

Ik zou die domicilie ook niet op uw adres laten zetten. Daar komt vroeg of laat baggar van.

westhoek1
Topic Starter

#6 , 09 feb 2015 16:29

Bedankt voor de reactie

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”