Stempelkaart RVA ?

erwin.H
Topic Starter

Stempelkaart RVA ?

#1 , 30 jan 2015 13:15

Dag allen,

Mijn zoon werkt full-time als arbeider.Onlangs kwam de RVA op inspectie en vroeg naar zijn stempelkaart.

Hij zei dat hij er full-time werkt en enkel een stempelkaart krijgt indien hij economisch werkloos wordt gezet.

Volgens de RVA moet hij altijd een stempelkaart bij hebben ook als je full-time werkt.

Maar hij krijgt geen kaart van het werk.Waarom doet de RVA hier zo moeilijk over ? Hij krijgt geen vaste uitkering en hij foeffelt dus helemaal niet.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV

#2 , 30 jan 2015 13:43

Is hij een bouwvakker?

erwin.H
Topic Starter

#3 , 30 jan 2015 13:54

Hij is electromekanieker.

Reclame

JPV

#4 , 30 jan 2015 16:23

als hij niet in PC 124 zit en wel in het metaal, is er bij mijn weten géén verplichting tot het bijhouden van een controlekaart als men niet tijdelijk werkloos is gesteld.

Den Tist

#5 , 05 feb 2015 15:25

Een controlekaart is toch niet nodig al je fulltime werkt. Enkel als de rva een aanvulling moet uitbetalen dan wel dacht ik, maar als de rva niets moet betalen heb je toch geen stempelkaart nodig.

JPV

#6 , 05 feb 2015 15:30

in de bouw wel, verplichting tot het dragen van een C3.2A-bouwkaart, ongeacht of er tijdelijke werkloosheid is geweest.

Bij alle anderen enkel indien men tijdelijk werkloos is gesteld in de maand, vanaf de eerste dag tijdelijke werkloosheid.

(ex-volledig werklozen en de meeste mensen die een opleg krijgen moeten natuurlijk ook een kaart hebben)

giserke

#7 , 05 feb 2015 18:05

Je hebt die kaart enkel nodig als je op een bouwwerf aan de slag bent.

JPV

#8 , 05 feb 2015 21:21

niet enkel op een bouwwerf: http://www.rva.be/nl/documentatie/infoblad/t79" onclick="window.open(this.href);return false;

Terug naar “Andere”