co-ouderschap de regel ?

theresa
Topic Starter

co-ouderschap de regel ?

#1 , 15 mei 2008 13:38

Hallo,

Heeft er iemand ervaring met vonnissen door de rechtbank van eerste aanleg ? Meer bepaald over uitspraak bi-locatie ?

Ik dacht dat bi-locatie de meest gangbare regeling was maar blijkbaar gaat dit nog zo gemakkelijk niet. (Een kleine 10% zou dit niet toegewezen krijgen maar dan spreken we over geweld, alcholisme etc.)

in mijn geval gaat het over een papa die de moederrol in het gezin vervulde en alles maar dan ook alles voor zijn kindjes deed.

Wie heeft hier ervaringen mee en wat was de uitspraak ?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Lex

#2 , 15 mei 2008 14:15

Ik dacht dat bi-locatie de meest gangbare regeling was maar blijkbaar gaat dit nog zo gemakkelijk niet. (Een kleine 10% zou dit niet toegewezen krijgen maar dan spreken we over geweld, alcholisme etc.)
Ik geloof nooit dat 90% wel bi-locatie zou toegewezen krijgen!

Meer info kan je vinden op de website van Rode Ridder (RR),
http://www.f4j.be/verblijfsregeling/vor ... eling.html

sharky1

#3 , 15 mei 2008 14:33

Was het maar zo.
Mijn vriend was ook zowel moeder als vader voor zijn zoon. Noch in eerste aanleg, noch in hoger beroep heeft hij bi-locatie gekregen. Er was blijkbaar gebrek aan 'communicatie' tussen hem en zijn ex-vrouw. Maar het was wel zij die alle communicatie weigerde.
enjoy life

Reclame

roderidder
Contacteer: Website

#4 , 27 mei 2008 12:21

dank u wel Lex

Je verdient een kus van de leraar en een bank vooruit :wink:

Eigenlijk zijn er in Belgie hierover wel parlementaire vragen gesteld en toezeggingen gemaakt om hierover een beeld te geven

Vlaamse of nederlandstalige studies/rapporten hierover zijn als ze bestaan goed verborgen gehouden

Was zelf van plan om hierover een realistisch beeld te krijgen maar heb toegangsverbod bij de locale rechtbank van eerste aanleg

Duidelijk is wel dat steeds meer spreken dat bilocatie de norm is wat een ernstige indicatie is dat er een grote mentaliteitswijziging heeft plaatsgevonden.

Een van de problemen is dat men steeds meer met zeer jonge kinderen uit elkaar gaat. Zeker met baby's is er nog een hele grote onwetendheid en nog veel te veel magistraten laten zich nog leiden door hun ingesleten gewoontes in plaats van empirisch wetenschappelijk onderzoek

Momenteel loopt een groot onderzoek maar de resultaten zullen nog een hele poos op zich laten wachten

RR

Terug naar “Echtscheiding”