Wie is in fout? ongeval bij inhalen / afslaan

RoyalFlush
Topic Starter

Re: Wie is in fout? ongeval bij inhalen / afslaan

#16 , 27 nov 2014 16:01

U vergeet daarbij niet uitdrukkelijk te verwijzen naar de objectiviteitsclausule en kiest zelf een advocaat?
Ik heb er niet expliciet naar verwezen.

Zoals ik het begrijp is de verzekeraar zelf brieven aan het sturen naar de tegenpartij. Ik kreeg net nog te horen dat ze sinds 3 november de zaak bij de tegenpartij onderzoeken. Ze willen geen kosten, maar ze hebben me ook een smerig truucje gelapt met de bonus-malus van m'n autoverzekering (topic, ze weigeren hun standpunt te herzien) dus heb ik niet al te veel medelijden.

Ik zal schrijven dat ik nog 2 weken wacht, lijkt me tijd zat om 1 PV te lezen, en dan een advocaat wil aanstellen. Verwijzende naar de genoemde clausule. Kwestie van wat goedwillendheid te tonen.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
RoyalFlush
Topic Starter

#17 , 29 jan 2015 10:47

Hallo allen,

Dit ongeval is vandaag afgewikkeld; tegenpartij erkent schuld na negatief advies van de advocaat en betaalt alle kosten dus terug.

Ik weet helaas niet wat de redenering van de advocaat was.

Bedankt aan iedereen voor jullie input en ondersteuning!

sloeberken

#18 , 29 jan 2015 15:07

Vermoedelijk weet 99% van België niet dat je eerst wat naar links moet alvorens links af te slaan ... of naar rechts om rechts af te slaan.
Ik denk dat dit een nieuwe wegcode is. Dit is enkel van toepassing als er 2 of meerdere rijstroken zijn, maar zeker niet in dit geval.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Reclame

Turaki

#19 , 29 jan 2015 15:17

Vermoedelijk weet 99% van België niet dat je eerst wat naar links moet alvorens links af te slaan ... of naar rechts om rechts af te slaan.
Ik denk dat dit een nieuwe wegcode is. Dit is enkel van toepassing als er 2 of meerdere rijstroken zijn, maar zeker niet in dit geval.
Staat toch al een tijdje in de wegcode:

Artikel 19.3. De bestuurder die naar links afslaat moet:
2° a) op een rijbaan met tweerichtingsverkeer, zich naar links begeven zonder de tegenliggers te hinderen;

sloeberken

#20 , 29 jan 2015 15:26

Dit betekend dat je u zo dicht mogelijk links tegen de witte onderbroken strepen moet houden, anders ben je in fout met 3° voorrang verlenen aan de tegenliggers op de rijbaan die hij gaat verlaten.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

RoyalFlush
Topic Starter

#21 , 29 jan 2015 15:28

Zelf 65 à 70 km/hr rijden en dan 100 meter slippen ? Snelheid zal wel iets sneller zijn geweest zeker.
mava105, wat ik meemaakte heet blijkbaar "fishtailing" of "tank slapping". Doordat m'n stuur gedraaid was wanneer de achterwielen terug grip kregen, draaide ik 180 graden en vloog ik de gracht in. Weet je niet wat te doen als je auto gaat fishtailen, dan mag je een goede afloop zo goed als vergeten.

Chaccamacca

#22 , 29 jan 2015 16:40

Je hebt toch recht op een advocaat met uw rechtsbijstand. Alleen kan dit héél lang duren. Mijn zaak waarbij ik in mijn recht was heeft zes jaar geduurd.

RoyalFlush
Topic Starter

#23 , 29 jan 2015 16:50

Je hebt toch recht op een advocaat met uw rechtsbijstand. Alleen kan dit héél lang duren. Mijn zaak waarbij ik in mijn recht was heeft zes jaar geduurd.
Het is intussen opgelost, zie enkele berichten geleden. Tegenpartij heeft schuld op zich genomen en uitbetaald. Dat duurde iets meer dan 11 maanden, ik ben er goed van af gekomen blijkbaar...

Terug naar “Verkeersongevallen”