Beweer je nu dat ze haar man niet heeft begeleid?
En ga jij bepalen wie wel of niet valide is, op wie wel voldoende?
had ze zélf een mindervalidenkaart, was er geen probleem. Dus ja, ze is valide, volgens die wetgeving.
@JPV, Haar man is blind maw, als hij zich wenst te verplaatsen met de auto moet hij iemand mee hebben om te rijden.
Maw zij is wel degelijk haar man aan het begeleiden, want hij was niet thuis.
je logica snap ik niet. Het is niet omdat iemand niet thuis is, dat hij samen met zijn vrouw in de auto zit. Een blinde heeft niet de onmogelijkheid om zelfstandig zich te verplaatsen (te voet/trein/bus) + kan ook met anderen weggaan.
Hij gaf aan dat je als bestuurder van een invalide wel mag stationeren op voorziene parkeerplaats zonder uit te stappen. Je mag ook op je invalide wachten hé.
ze was geen bestuurder van een invalide. Ze zat alleen in de wagen. Als je WACHT op een invalide, dan sta je geparkeerd, wat dus ook niet mag. Hoewel ik betwijfel, als het duidelijk is dat je effectief erop aan het wachten was, dat men je kaart zal intrekken.
Hoe kan een BLINDE verantwoordelijk zijn voor een kaart dat gebruikt wordt om je te LATEN verplaatsen. Hij heeft geen enkele controle over de situatie want hij ziet niets.
euhm... tenzij je pa nog een andere handicap heeft, kan hij nog altijd je ma instrueren om daar niet te staan. Vertrouwt hij je ma niet, kan hij die kaart zelfs altijd meenemen, zodat ze dat niet doet. Hij is blind, niet volledig gewilloos, hé.
Ik vind dat niet logisch! Deze straf is voor hem letterlijk 6 maanden rijverbod.
Hoezo? de situatie die jij beschreef, kon perfect zonder parkeerkaart.
Moeder rijdt met vader naar punt A. Stop aan punt A (gevaarlijk punt) en laat haar man uitstappen die wordt opgehaald door secretaresse (afgesproken) om iets uit zijn praktijk te halen.
mogelijks begint de miserie daar al: je mag NIET stilstaan op gevaarlijke punten om iemand te laten uitstappen. Gehandicapt of niet. Vandaar dat de combi je ma volgt.
Ze rijdt 500 meter a 1 km verder waar ze gaat stationeren op handicaptenparkeerplaats. Doel was secretaresse komt met vader naar auto gewandeld.
die zin versta ik niet.
Moeder geeft fout onmiddellijk toe en wil de boete zeker betalen. Maar de kaart 6 maanden intrekken was voor mijn ouders een brug te ver.
Nee in deze situatie mag ze daar niet staan! Maar dit is het hele verhaal. Waar de politie op de eerste rij bij zat en er een statement wilde van maken.
bij een discussie over een fout is de voorgeschiedenis vaak van belang. De eerste overtreding die je ma maakte (stilstaan op een gevaarlijke plaats) kan de aanleiding zijn tot het pertinente optreden van de agenten. Waarom zouden ze anders je moeder volgen?
Mijn vader eiste een uitleg van de betrokken agenten en deze hebben zeer plat (Antwerps) waardoor ze mijn vader bijna hebben moeten ontzetten. Een zeer rustig en zeer geleerd man maar voelde zich totaal verpulvert in de onmacht omdat het nog eens zijn schuld zou zijn.
Moeten ontzetten omdat ze plat Antwerps spreken? mod: ok, moeten ontzetten omdat hij een uitleg eiste. Die lijken ze me toch gegeven te hebben, zie hierboven.