Sarcastisch bedoelt?Die sanctie is er net om mensen te leren hun kaart niet te misbruiken. Als u vader niet meer in de auto zit en afgezet kan worden en blijkbaar dan ook even alleen kan staan zonder risico, vervalt het nut van zo'n parkeerkaart, gezien u moeder wél ziende is en dus gewoon kan parkeren op een normale parkeerplaats. Zoniet, had ze daar moeten parkeren mét uw vader en deze begeleiden naar de plaats waar hij nu afgezet was. Pas dan had de gehandicaptenkaart écht een nut.
U kan altijd een schrijven richten naar de Bestuursdirectie van de Uitkeringen aan Personen met een Handicap en de situatie uitleggen, maar het zou me niet verbazen dat ze dezelfde logica als mezelf zullen aanhouden. Je vader is verantwoordelijk voor het gebruik van die kaart, hij moet erop toezien dat niemand die kaart gebruikt voor zaken waarvoor ze niet dienen, zoals wat je moeder deed. In die zin is het logisch dat hij méé gestraft wordt (los van de boete die je moeder zal krijgen).
Als iemand onbegeleid achter kan blijven en men heeft geen onmiddellijk zicht op een parkeerplaats (wat hier het geval was, gezien de parkeerplaats een paar honderd meter ver vond), kan die dat duidelijk meerdere minuten. Een blinde is géén idioot/onvoorzichtige persoon, hé. Als die blinde écht bijstand nodig heeft (angst voor diefstal ofzo), dan laat die je die niet zo alleen (net zoals elke andere oudere die redelijk onmachtig is bij diefstal), maar parkeer je samen met die blinde op een gehandicaptenkaart en ga je samen naar de plaats waar je moet zien.Mijn inzien: geen misbruik van die parkeerkaart.
Ik zou het aandurven om in beroep te gaan, en ook in de pers te laten komen om volgende reden:
Zijn begeleider zet haar blinde man af zo dicht mogelijk op de locatie waar hij moet zijn.
Omdat hij zo kort mogelijk onbegeleid moet achterblijven, parkeert zijn vrouw de wagen op de dichtstbijzijnde mindervaliden parkeerplaats met een gehandicaptenkaart.
Nu mag iemand mij eens komen uitleggen waar hier sprake is van misbruik?
Er zijn veel schrijnendere gevallen, maar misbruik is misbruik. Denk aan fraude: ook streng bestraft bij de kleine gevallen. Ik volg hier de logica dat ze maarmet haar man hadmoeten parkeren ipv hem aftezetten. Dat is ook de logica dat de meeste controleurs zouden toepassen. Als het gebruik van een gehandicapten parkeerplaats vermeden kan worden, dan doet men dat best. Er zijn altijd nog gehandicapten die zo een plaats nodig hebben maar geen vinden binnen aanvaardbare afstand.Ik ben in dit geval toch geneigd om de gedachtengang van giserke te volgen. Mijns inziens zijn er véél schrijnendere gevallen van misbruik van parkeerkaarten. Sneu dat de goeden het weer met de slechten moeten bekopen.
Niet akkoord.Als iemand onbegeleid achter kan blijven en men heeft geen onmiddellijk zicht op een parkeerplaats (wat hier het geval was, gezien de parkeerplaats een paar honderd meter ver vond), kan die dat duidelijk meerdere minuten. Een blinde is géén idioot/onvoorzichtige persoon, hé. Als die blinde écht bijstand nodig heeft (angst voor diefstal ofzo), dan laat die je die niet zo alleen (net zoals elke andere oudere die redelijk onmachtig is bij diefstal), maar parkeer je samen met die blinde op een gehandicaptenkaart en ga je samen naar de plaats waar je moet zien.Mijn inzien: geen misbruik van die parkeerkaart.
Ik zou het aandurven om in beroep te gaan, en ook in de pers te laten komen om volgende reden:
Zijn begeleider zet haar blinde man af zo dicht mogelijk op de locatie waar hij moet zijn.
Omdat hij zo kort mogelijk onbegeleid moet achterblijven, parkeert zijn vrouw de wagen op de dichtstbijzijnde mindervaliden parkeerplaats met een gehandicaptenkaart.
Nu mag iemand mij eens komen uitleggen waar hier sprake is van misbruik?
Maar er is hier helemaal geen sprake van misbruik.Er zijn veel schrijnendere gevallen, maar misbruik is misbruik. Denk aan fraude: ook streng bestraft bij de kleine gevallen. Ik volg hier de logica dat ze maarmet haar man hadmoeten parkeren ipv hem aftezetten. Dat is ook de logica dat de meeste controleurs zouden toepassen. Als het gebruik van een gehandicapten parkeerplaats vermeden kan worden, dan doet men dat best. Er zijn altijd nog gehandicapten die zo een plaats nodig hebben maar geen vinden binnen aanvaardbare afstand.Ik ben in dit geval toch geneigd om de gedachtengang van giserke te volgen. Mijns inziens zijn er véél schrijnendere gevallen van misbruik van parkeerkaarten. Sneu dat de goeden het weer met de slechten moeten bekopen.
Ik vind zelf dat 6 maand in beslag name gehandicapten kaart in dit geval telang is. Als ik mij niet vergis worden rijbewijzen bij de eerste kleine overtreding toch maar ingetrokken voor 10 dagen, dus waarom niet de gehandicaptenkaart eerst 10 dagen in beslag nemen en pas bij herval streng bestraffen? Maarheeze, aan de wetgevers om daarover te beslissen.
dat klopt. Vanaf het moment dat er geen minder mobiele meer in zit, moet er dus niet zo dicht mogelijk geparkeerd worden.De definitie van een mindervalidenkaart is om mensen die nu net minder mobiel zijn, toe te laten zo dicht mogelijk te parkeren van de plaats waar ze moeten zijn.
zij is toch niet gehandicapt, dus moet niet zo dicht mogelijk staan.Zijn vrouw heeft haar blinde man afgezet op de plaats waar hij moet zijn (wat niet verboden is), en heeft vervolgens de dichtstbijzijnde mindervaliden parkeerplaats genomen, om toch zo dicht mogelijk te staan.
het probleem is niet dat ze 200meter verder is gaan parkeren, het probleem is dat ze parkeert op een plaats voor mensen die mindervalide zijn, maar ze dat zelf niet is en niemand in de auto zat die dat is.Maar er is hier helemaal geen sprake van misbruik.
Denkt U nu echt dat zijn vrouw voor de lol zich 200m verder gaat parkeren? Het is toch haar fout niet dat dichter geen voorziene parkeerplaats aanwezig is?