pfff... wat een boeltje zeg.
JohnD, hoe weet je dat die watermeter volledig onwettelijk is?
PS: mss was het hetzelfde dom lacherig type dat ik aan de lijn had
Begrijp me niet verkeerd:
1 watermeter voor verschillende appartementen is niet onwettig, maar dat die watermeter
bij de buren staat dat is wel onwettig. Vermits die watermeter voor alle appartementen of huizen dient en dus gemeenschappelijk is moet hij op een plaats staan die door alle huurders toegankelijk is.
Verder raad ik iedereen die met
1 watermeter voor verschillende huurder zit, de raad aan om een individuele meter te laten plaatsen. Opgelet: de verhuurder is wettelijk niet verplicht hier rekening mee te houden en de kosten van het plaatsen zijn ten laste van de huurder. Verder kan eventueel bij de aanrekening van de kosten een verdeling per evenredige delen gedaan worden. Wat wil zeggen dat de totale kosten door het totaal aantal bewoners gedeeld word. Per woning word deze eenheid (dat bedrag), dan vermenigvuldigd met het aantal personen per woning. Op die manier betaalt een gezin met 4 personen bvb 2x zoveel als een gezin met 2 personen.
Het genie dat echter een wiskundige formule vind om die berekening te doen indien er al eens een woning leeg staat gedurende de afrekeningsperiode; moet nog geboren worden denk ik...