laatste maanden huur cash betaald - listige truc

Rene

Re: laatste maanden huur cash betaald - listige truc

#31 , 22 jan 2015 22:15

Maar beiden hebben getekend (Huurder en verhuurder) hiermee naar de rechtbank als bewijs.
Daar zal de rechter hem ook zijn papier vragen. en dan is toch een bewijs dat je op zijn papier de tekst er niet hebt bijgeschreven?

Stond er in dat beiden een copy hadden? altijd veiliger.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Loria
Topic Starter

#32 , 23 jan 2015 06:27

Toen ik dat cash overhandigde, was het appartement bijna leeg. Heb er dus gewoon een stylo en papier dat er nog lag genomen, in twee gescheurd en bovenaan gezet " in dubbel opgemaakt" waarna ik de inhoud gewoon heb overgeschreven, maar op beide papieren heb ik mijn naam en handtekening gezet en de verhuurder ook.

chantika

#33 , 23 jan 2015 09:11

In twee scheuren is dom. Nu kan verhuurder beweren dat je de door hem gegeven opzeg in twee gescheurd hebt en vervalst. Neem dus ook maar alle papieren mee die je ooit van hem gekregen hebt. Wel goed is dat je een stylo gebruikt hebt. Het is gemakkelijk te onderzoeken of de handtekeningen met dezelfde stylo gemaakt zijn. U eerste post over dit onderwerp was 26 dec 2014 toen was het nog niet behandeld. Dus je bent nog op tijd om verzet aan te tekenen. Ga dringend naar een raadsheer.

Reclame

Loria
Topic Starter

#34 , 23 jan 2015 11:06

Dat scheuren, leek me op dat moment de beste oplossing, was maar één blad meer en wilde niet dat die zou zeggen: ik laat het even kopiëren en bezorg het je terug. De huisbaas heeft zowel naam als handtekening gezet, ik heb wel de "gelezen en goedgekeurd" geschreven.
Heb ook vrij hoog op de pagina de tekst gezet en dan klein beetje ruimte gelaten tussen dat en de handtekeningen. Het is duidelijk ook een ander geschrift.
Tussen de tekst en de handtekeningen is er duidelijk geen "plakwerk" geweest en eenzelfde stylo is gebruikt, wat ik belangrijk vond, want met typmachines zou je nog eens kunnen vals spelen.

chantika

#35 , 23 jan 2015 12:05

Ja ik geloof je wel hoor. Maar de verhuurder zal het betwisten en je beschuldigen van valsheid in geschrifte van zodra je het bewijs gebruikt. Als ik een blad zou in twee scheuren zou ik de korte zijde bovenaan leggen en de gescheurde kant rechts of links. Het halve blad in de breedte gebruiken met de gescheurde kant onderaan zou ook moeten bewijzen dat het niet om een vervalsing gaat. Zorg in ieder geval dat je elk bewijs bewaard van de verkoop van je meubels.

Loria
Topic Starter

#36 , 23 jan 2015 12:30

Bewijzen van mails waarin iemand op tweedehands.be zegt: ik kom die dag die meubelen halen voor zoveel euro, telt dat mee als onderdeel van een dossier?
Het blad is horizontaal geschreven, dus A4 gedeeld door twee en in die richting geschreven.

Nu: de verhuurder doet uiteraard alsof die geen dubbel heeft. Die kan toch niet zeggen: dit is valsheid in geschriften als die dat blad zelf heeft vastgehad en met dezelfde stylo handtekening heeft gezet. Heb het sowieso gekopieerd, maar origineel zeker bewaard. Ik bedoel: straks moet ik nog dubbel betalen met een klacht van valsheid in geschriften er bovenop.

sloeberken

#37 , 23 jan 2015 12:41

Met welke stylo het ook getekend is maakt weinig uit, bij betwisting zullen de handtekeningen vergeleken worden.
Is er door iemand fraude gepleegd zal hij strafrechterlijk vervolgd worden.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Loria
Topic Starter

#38 , 23 jan 2015 13:02

Ik beweer iets en weet van mezelf dat ik de waarheid spreek.
De tegenpartij zal in zijn voordeel wel iets anders proberen beweren. Ja, er is gescheurd, maar er is niet geplakt of wat dan ook en de handtekening staat er.
Hoe kan men zeker weten of een handtekening niet is vervalst? De tegenpartij beweert dat en sommigen kunnen heel goed nabootsen.

Loria
Topic Starter

#39 , 25 jan 2015 08:59

de waarborg is nog niet vrijgegeven. De verhuurder wil die uiteraard volledig incasseren voor de achterstal die al cash is betaald terwijl er geen amper gebreken waren. Moet je hiervoor iets "apart" indienen?

scorpioen
Juridisch actief: Nee

#40 , 25 jan 2015 10:27

Vermoedelijk werd een vonnis bij verstek uitgesproken en werd in dit vonnis de vrijgave bevolen in het voordeel van de verhuurder.

Loria
Topic Starter

#41 , 25 jan 2015 10:38

ja, maar is niets aangetekend verstuurd. Stak gewoon eens briefje in de bus. Dat kan toch niet wettelijk zijn.
Als de verhuurder tussen een zaak door dingen in der minne wil regelen ( cash betaling) om zo een dubbele slag te slaan, moeten er toch andere mogelijkheden zijn?
Enerzijds gaat de verhuurder de officiële weg op en dan eist ze nog cash geld, is toch strafbaar.

chantika

#42 , 25 jan 2015 11:25

U bent bij verstek veroordeeld wanneer u niet bent verschenen voor de rechter zodat
de tegenpartij automatisch gelijk kreeg. In dat geval kunt u verzet aantekenen. De
zaak zal dan door dezelfde vrederechter grondig worden onderzocht. Hij zal dan wel
rekening houden met uw argumenten.
Verzet aantekenen doet u bij een gerechtsdeurwaarder of een advocaat. Het verzet
moet binnen de maand na de betekening van het vonnis door een
gerechtsdeurwaarder aangetekend zijn.

http://justitie.belgium.be/nl/binaries/ ... 203421.pdf

Lees maar eens de brochure.

Neem alle originele bewijzen mee naar een raadsman.

Is je domicilie al verplaatst zodat de deurwaarder je kan vinden?

scorpioen
Juridisch actief: Nee

#43 , 25 jan 2015 14:42

We kunnen slechts herhalen: vermoedelijk werd een vonnis bij verstek uitgesproken. Raadpleeg dan een advocaat om eventueel verzet aan te tekenen.

Loria
Topic Starter

#44 , 25 jan 2015 15:15

Staan ook scheldpartijen van de verhuurder op voicemail die niet rechtstreeks hiermee te maken hebben, maar ipv beleefd te zeggen: het pand moet leeg zijn voor datum x zei die: zie dat het leeg is of ik gooi alles kapot en smijt het in duizend stukken.

BrechtS

#45 , 25 jan 2015 15:57

Staan ook scheldpartijen van de verhuurder op voicemail die niet rechtstreeks hiermee te maken hebben, maar ipv beleefd te zeggen: het pand moet leeg zijn voor datum x zei die: zie dat het leeg is of ik gooi alles kapot en smijt het in duizend stukken.
Dat zijn bedreigingen en volgens mij mag dat niet. Bijhouden zou ik zeggen in geval u verder wilt procederen tegen hem. Hopelijk staat er ergens een verwijzing naar het cash betalen. Wie weet in 1 van de berichten op de voicemail. Het was een listige truc van hem, maar het is aan u om die te bewijzen.

Terug naar “Huren”