zin of onzin hoger beroep aan te tekenen

Elise50
Topic Starter

zin of onzin hoger beroep aan te tekenen

#1 , 21 jan 2015 00:09

Ik liep een veroordeling op van 80u werkstraf, het betalen van om en bij 550 eur voor gerechtskosten,
boete, en slachtofferfondsbijdrage inclusief.
Mijn advocaat (pro deo) lichtte me in over de mogelijkheid om in hoger beroep te gaan, maar raadde het
wel af omwille van mogelijke strafvermeerdering.
Nochthans las ik op een site van bureau voor juridische bijstand dat indien men als beklaagde
recht heeft op een advocaat die pro deo optreedt, de gerechtskosten niet hoeven betaald
te worden.
Ik stelde deze vraag ook al aan mijn advocaat, maar deze beweerde dat ik mij hier niet
op kan beroepen.
Graag raad?Vriendelijk dank.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
giserke

#2 , 21 jan 2015 09:46

Er kan daar niemand een antwoord opgeven zolang we niet weten waarvoor U veroordeeld bent en welke bewijzen het OM tegen U heeft.

ddanck
Contacteer: Website

#3 , 23 jan 2015 14:21

Er bestaat een verschil tussen juridische bijstand (pro deo advocaat) en rechtsbijstand.

Rechtsbijstand is een tussenkomst in de gerechtskosten. Wanneer u juridische bijstand geniet, krijgt u inderdaad normaal ook rechtsbijstand (hoewel deze wel apart moet gevraagd worden).

U kan echter geen 'korting' krijgen op een veroordeling omdat u rechtsbijstand geniet. Rechtsbijstand geniet u slechts voor rolrechten, dagvaarding, uitvoering etc.

Hoogstens kan uw advocaat vragen de mogelijke RPV (rechtsplegingsvergoeding) te verminderen omdat u juridische bijstand geniet, maar hierover beslist de rechter.
Gratis je verkeersboete berekenen - www.overtreding.be
Verzoekschrift eerherstel - www.eerherstel.be
Hoeveel loonbeslag kan er bij jou gelegd worden? www.beslagcalculator.be

Reclame

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”